Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

18 Липня 2024

У чому відмінність між інтегрованим та інтегративним навчанням

Нині науковці виокремлюють інтегроване та інтегративне навчання. Останнє є найвищим рівнем інтеграції, який передбачає якісне використання умінь, навичок і компетентностей для розв’язання реальних проблем у навколишньому світі.

Про це в четвертому випуску четвертого сезону подкасту “Дофамін для освіти” розповіла науковиця, викладачка й директорка школи “Домініон” Інна Дьоміна. Прослухати епізод можна за посиланням. Текстова версія подкасту доступна тут.

За словами Інни, зараз виокремлюють 3 рівні інтеграції:

  1. міждисциплінарний зв’язок на початковому рівні: наприклад, учні й учитель на уроках працюють з темою “дощ” (говорять про нього, слухають музику й малюють його);
  2. міждисциплінарний зв’язок між предметами однієї галузі: наприклад, на біології учні й учитель обговорюють функції води та її роль у житті живих організмів, а на географії – колообіг води в природі;
  3. міждисциплінарний зв’язок між галузями: наприклад, з погляду біології алкалоїди можна вивчати як біологічно активні речовини, які можуть бути отруйними для людини. Далі можна обговорити з учнями отруйні рослини та ступінь їхньої небезпеки для людини. Цю ж тему школярі й школярки можуть вивчати на уроках літератури, якщо автор у творі описав отруйну рослину (що містить алкалоїдну речовину) чи місцевість, де вона росте.

“Тобто в одній темі можна зануритися в багато різних галузей, не лише природничих, і поєднати їх”, – пояснила педагогиня.

Останні два рівні, за словами Інни Дьоміної, є найважливішими. Саме з них починається інтегративне навчання, до якого, на думку фахівчині, необхідно прагнути.

Вона також додала, що інтегроване навчання не передбачає виділення конкретного складника предмета. Як пояснила педагогиня, існує лише проблема, для розв’язання якої необхідно запропонувати рішення. А тому, під час його пошуків, межі дисциплін розмиваються й неможливо виділити, де починається / закінчується екологія, астрономія, економіка тощо.

“Для розв’язання комплексної проблеми учень (-иця) здатен (-на) знаходити рішення, ставити запитання, а також, аналізуючи можливі перепони, бачити інші виклики на шляху до розв’язання проблеми. Це найвищий рівень інтеграції”, – пояснила Інна.

Раніше ми ділилися порадами, з якого віку доречно впроваджувати інтеграцію предметів.

Титульне фото: freepic.com


Обговорення