Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

14 Травня 2024

У МОН працюють над спрощенням освітніх програм для школярів

У Міністерстві освіти і науки України працюють над спрощенням деяких освітніх програм. Зокрема, йдеться про два великі блоки предметів, звідки мають виключити все другорядне:

  • гуманітаристика;
  • STEM-блок (природничі науки та математика).

Про це розповів міністр освіти і науки Оксен Лісовий в інтерв’ю для порталу Hromadske.

За його словами, у сучасних умовах необхідно створити можливість для дітей самим заглиблюватися в тему, яку вони вивчають, аналізувати навчальний матеріал і розвивати креативне мислення та фантазію.

“Коли ми в “Українській літературі” даємо на рік, умовно, 42 автори, то розуміємо, що діти не заглибляться у твір, якісно його не рефлексуватимуть, не матимуть часу на осмислення вчинків героїв і проживання ситуацій. А це те, заради чого ми привчаємо дітей до читання,” – пояснив міністр.

Оксен Лісовий також наголосив, що сучасні школярі й школярки активно використовують технології, аби зменшити собі кількість роботи. Наприклад, штучний інтелект може допомогти учням швидко написати будь-яке есе. Саме тому, на його думку, не варто “заштовхувати” дітей у ситуацію, де вони через перевантаженість вимушені свідомо фальсифікувати роботи.

Розвантаження програм, за словами міністра освіти і науки, стане важливим кроком для навчання дітей на прифронтових і тимчасово окупованих територіях, а також – за кордоном.

“Нам слід більше часу приділяти засвоєнню матеріалу не гнати їх зашвидко, не забивати надто великою кількістю другорядної інформації, яка в нас поки що, на жаль, передбачена в програмі”, – додав Оксен Лісовий.

Спрощені програми команда МОН обіцяє презентувати громадськості вже влітку.

Нагадаємо, що про необхідність перегляду змісту навчальних програм (зокрема, з української мови та літератури) можна докладніше ознайомитися в аналітичному дослідженні “Нової української школи” за посиланнями:

  1. Зміст освіти з української мови й літератури: які є програми для 5-9 класів та чи вдалося їх розвантажити (частина перша);
  2. Зміст освіти з української мови: чи є суттєві зміни в модельних програмах для 5-9 класів (частина друга);
  3. Зміст освіти: що змінилося в програмах з української літератури для 5-9 класів (частина третя);
  4. Що означає “бути компетентним читачем” – міжнародний досвід (бонус до аналізу програм з української мови та літератури).

Титульне фото: “Знайшов”


Обговорення