Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

6 Вересня 2023

У МОН радять учителям приділити увагу психологічному комфорту й не перевантажувати учнів

У Міністерстві освіти і науки рекомендують вчителям відмовитися від надмірного тиску на учнів і бажання “виконати програму”. Замість цього, педагогам радять акцентувати на збереженні ресурсів для ефективного навчання та психологічного комфорту.

Про це йдеться в рекомендаціях МОН щодо форм і методів навчання, наданих освітянам.

Зазначається, що навчальний процес повинен бути дозованим, інакше школярі не зможуть ефективно засвоїти та утримати інформацію. Тому вчителі повинні давати можливість учням повертатися до матеріалу в нових контекстах знову і знову.

Зокрема, МОН радить мінімізувати домашні завдання та самостійні роботи. Тривалість самопідготовки повинна бути обмеженою:

  • 1 година для учнів 3-5 класів;
  • 1,5 години для учнів 6-9 класів;
  • 2 години для учнів 10-11 класів.

Для учнів 1-2 класів завдання на самопідготовку давати не рекомендують.

Педагогів закликають ставитися до втрати концентрації (власної та учнів) із розумінням, віддавати перевагу формувальному оцінюванню, а помилки сприймати як природну частину процесу, а не як привід для покарання.

“Дозвольте собі гнучкість у плануванні та модифікації навчальної діяльності. Тема, що зазвичай потребує одного уроку, щоб викладати в класі, імовірно, під час дистанційного навчання забере вдвічі більше ресурсу. В умовах війни (сигнал “Повітряна тривога” й перехід у сховище, стресові ситуації тощо) це забере ще більше часу”, – йдеться в рекомендаціях.

При організації навчання МОН також закликає враховувати зміни у психологічному стані учнів. Перш за все, учителям слід приділити увагу:

  • соціально-емоційному навчанню;
  • зміцненню відчуття безпеки;
  • урокам узагальнення й систематизації попереднього матеріалу.

Психологи рекомендують уникати травмуючих тем і не використовувати метафори або образи, пов’язані з військовою технікою, у іграх чи під час занять.

Раніше ми розповідали, що, за даними дослідження, половина шкіл у прифронтових регіонах має пошкодження.

Титульне фото: Ліцей №241, НУШ


Обговорення