13 096
0
70% українських 15-річних підлітків почуваються задоволеними життям, відчувають приналежність до своїх закладів освіти та не мають негативного досвіду переживання булінгу.
Про це йдеться в Національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
Основний етап PISA-2022 в Україні мав відбутися у квітні-травні минулого року, однак повномасштабне вторгнення росії внесло свої корективи в процес, й тестування вдалося провести лише восени. Варто зазначити, що Україна є єдиною країною, яка спромоглася це зробити в стані війни.
“Коли береш участь уперше, твої дані розглядають уважно, щоб не було помилок, щоб ніхто не махлював із тестами. І в 2018 році ми були дуже задоволені чистотою даних від України, – розповів Гійом Буске, менеджер із даних PISA в Організації економічного співробітництва та розвитку. – У 2022 ми подумали, що, мабуть, України не буде. Що в України будуть інші пріоритети. Я дуже оцінив якість і рівень залучення. Це перевершило мої очікування”.
Вибірку закладів освіти для проведення PISA-2022 сформували ще до початку повномасштабного вторгнення, однак, зрештою, частина відібраних шкіл опинилася на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій. Крім того, деякі з них були пошкоджені або повністю зруйновані. У результаті, до дослідження долучилися 164 школи держави та понад 3 500 учнів і учениць.
За даними PISA-2022, українські 15-річні підлітки мають нижчий, ніж у середньому по країнах ОЕСР, рівень сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності. Однак, як зазначив Директор директорату освіти і навичок Організації економічного співробітництва та розвитку Андреас Шляйхер, українські учні попри війну та пандемію не дуже втратили в рівні знань, що є значним досягненням.
Крім того, згідно з даними дослідження, серед країн, які витратили найменше коштів на навчання одного учня, Україна показала найкращі результати.
Однією з переваг української системи освіти, за словами Андреаса Шляйхера, також є високий рівень цифровізації, яку активно впроваджують у школах держави.
“Ось що ми можемо дізнатися на прикладі України. Навіть за таких важких умов ніколи не слід відступати від освіти – це запорука кращого майбутнього”, – підсумував він.
До того ж, Андреас Шляйхер наголосив, що українські педагоги не лише викладають предмет, але й надають своїм учням емоційну підтримку в складний час війни. Як наслідок, значна частина школярів і школярок почуваються задоволеними власним життям і відчувають приналежність до своїх закладів освіти. Щоправда, порівняно з попереднім циклом PISA-2018, психологічний добробут українських підлітків з об’єктивних причин усе ж погіршився.
“У вас не такі обставини, як у інших країн зараз. Ви можете сказати учням, вчителям, батькам, що їм слід пишатися своїми доробками. Думаю, що під час наступного етапу ми отримаємо ще кращі результати по вашій системі освіти”, – додав Гійом Буске.
Читайте також: “42% українських 15-річних підлітків не досягли базового рівня грамотності з математики – PISA-2022”.
Титульне фото – “НУШ”; інфографіка в тексті – PISA-2022.
Обговорення