Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

5 Грудня 2023

“У вас не такі обставини, як у інших країн. Ви можете сказати учням, вчителям, батькам, що їм слід пишатися” – менеджер PISA в ОЕСР

70% українських 15-річних підлітків почуваються задоволеними життям, відчувають приналежність до своїх закладів освіти та не мають негативного досвіду переживання булінгу.

Про це йдеться в Національному звіті за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.

Основний етап PISA-2022 в Україні мав відбутися у квітні-травні минулого року, однак повномасштабне вторгнення росії внесло свої корективи в процес, й тестування вдалося провести лише восени. Варто зазначити, що Україна є єдиною країною, яка спромоглася це зробити в стані війни.

“Коли береш участь уперше, твої дані розглядають уважно, щоб не було помилок, щоб ніхто не махлював із тестами. І в 2018 році ми були дуже задоволені чистотою даних від України, – розповів Гійом Буске, менеджер із даних PISA в Організації економічного співробітництва та розвитку. – У 2022 ми подумали, що, мабуть, України не буде. Що в України будуть інші пріоритети. Я дуже оцінив якість і рівень залучення. Це перевершило мої очікування”.

Вибірку закладів освіти для проведення PISA-2022 сформували ще до початку повномасштабного вторгнення, однак, зрештою, частина відібраних шкіл опинилася на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій. Крім того, деякі з них були пошкоджені або повністю зруйновані. У результаті, до дослідження долучилися 164 школи держави та понад 3 500 учнів і учениць.

За даними PISA-2022, українські 15-річні підлітки мають нижчий, ніж у середньому по країнах ОЕСР, рівень сформованості математичної, читацької та природничо-наукової грамотності. Однак, як зазначив Директор директорату освіти і навичок Організації економічного співробітництва та розвитку Андреас Шляйхер, українські учні попри війну та пандемію не дуже втратили в рівні знань, що є значним досягненням.

Крім того, згідно з даними дослідження, серед країн, які витратили найменше коштів на навчання одного учня, Україна показала найкращі результати.

Однією з переваг української системи освіти, за словами Андреаса Шляйхера, також є високий рівень цифровізації, яку активно впроваджують у школах держави.

“Ось що ми можемо дізнатися на прикладі України. Навіть за таких важких умов ніколи не слід відступати від освіти – це запорука кращого майбутнього”, – підсумував він.

До того ж, Андреас Шляйхер наголосив, що українські педагоги не лише викладають предмет, але й надають своїм учням емоційну підтримку в складний час війни. Як наслідок, значна частина школярів і школярок почуваються задоволеними власним життям і відчувають приналежність до своїх закладів освіти. Щоправда, порівняно з попереднім циклом PISA-2018, психологічний добробут українських підлітків з об’єктивних причин усе ж погіршився.

“У вас не такі обставини, як у інших країн зараз. Ви можете сказати учням, вчителям, батькам, що їм слід пишатися своїми доробками. Думаю, що під час наступного етапу ми отримаємо ще кращі результати по вашій системі освіти”, додав Гійом Буске.

Читайте також: “42% українських 15-річних підлітків не досягли базового рівня грамотності з математики – PISA-2022”.

Титульне фото – “НУШ”; інфографіка в тексті – PISA-2022.


Обговорення