Учні пілотних класів НУШ краще за своїх однолітків зі звичайних класів співпрацюють, ухвалюють рішення та обґрунтовують власну позицію.
Такі результати першого етапу моніторингу впровадження освітньої реформи, які оприлюднили на сайті МОН.
“Дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи виявило, що учні непілотних шкіл мають нижчі показники за всіма наскрізними уміннями порівняно з учнями спеціалізованих та пілотних шкіл.
Зокрема, вищий на понад 10% результат учні пілотних шкіл показали за такими уміннями, як співпраця, ухвалення рішень, розв’язання проблемних завдань, обґрунтування власної позиції, ініціативність, творчість“, – зазначають у міністерстві.
Ось основні результати дослідження:
- На уроках української мови та/або літературного читання у спеціалізованих школах та пілотних класах учні більше, ніж у непілотних, висловлювали власні пропозиції, ідеї та ставили запитання;
- У пілотних школах учні значно частіше працювали над власними рішеннями, шукали інформацію з кількох джерел, пояснювали вибір, розв’язували проблеми з повсякденного життя;
- Близько чверті вчителів спеціалізованих шкіл використовують навчально-методичні матеріали НУШ;
- Підходи НУШ до викладання підтримують більшість вчителів. Також більшість директорів закладів ставляться до НУШ позитивно – в середньому на 8,2 бали за десятибальною шкалою;
- Найбільш позитивними змінами НУШ вчителі та директори назвали новий зміст освіти, зміну освітніх стандартів, більшу свободу педагога, дитиноцентризм, педагогіку партнерства, сучасне освітнє середовище, більшу автономію закладу освіти, справедливе фінансування, демократичне управління закладом та зменшення документообігу;
- 99% директорів переконані, що передбачені реформою НУШ зміни здатні покращити якість шкільної освіти в Україні. Така ж сама частка керівників переконана, що реформа НУШ продовжуватиметься і далі, повною мірою або принаймні частково;
- Здебільшого позитивно НУШ оцінюють і батьки. З-поміж батьків учнів пілотних шкіл таких 81%, спеціалізованих закладів – 55%, загальноосвітніх шкіл – 51%. Із принципів НУШ батьки третьокласників найбільше підтримують дитиноцентризм, виховання на цінностях та педагогіку партнерства.
У моніторингу взяли участь 150 навчальних закладів, розділених за типом:
- 25 пілотних шкіл, які проводять апробацію нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти;
- 30 спеціалізованих шкіл – гімназій, ліцеїв, шкіл-колегіумів, навчально-виховних комплексів, у складі яких є початкова школа;
- 95 непілотних загальноосвітніх шкіл та НВК.
Проводити дослідження допомагав фінський проєкт підтримки реформи української школи “Навчаємось разом”.
Повністю із результатами дослідження можна ознайомитись у документі нижче:
NUSH_monitorynh_7.08_2
Завантажити документ
Нагадаємо, ГО “Смарт освіта” у партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland запустили проєкт, в межах якого для початкових класів розроблять матеріали з виховання в учнів цінностей суспільної доброчесності.
Фото: автор – stetsik, Depositphotos
Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення