Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися дев’ять нових аудіоуроки з громадянської освіти та всесвітньої історії.
Стежити за анонсами уроків можна на сторінці “Вчися вухами” в Instagram.
З уроку громадянської освіти для 10 класу “Глобалізація та інтеграція” слухачі й слухачки дізнаються:
- що таке глобалізація та інтеграція: що у них спільного й у чому різниця;
- як “Щедрик” став частиною глобалізаційних культурних процесів та інтеграції;
- як через глобалізацію й інтеграцію в японських костюмах зʼявилися кишені;
- які впливи глобалізації ми простежуємо щодня;
- якими ідеями з України зараз цікавиться світ;
- як повʼязані глобалізація та міграція;
- яке ставлення до глобалізації у світі.
Слухати можна за посиланням.
Ще один урок для 10 класу з громадянської освіти на тему “Глобальні ризики сучасного світу”.
В епізоді – розмова про:
- глобальні ризики сьогодні;
- війну росії проти України як виклик світовому порядку;
- демократичні цінності.
Учні й учениці 10 класу можуть прослухати урок з громадянської освіти на тему “Міжнародні відносини та міжнародне право. Урядові та неурядові міжнародні організації”.
У фокусі уваги:
- міжнародні відносини;
- міжнародне право;
- міжнародні організації (ООН, ЄС, Рада Європи, НАТО, неурядові організації).
Слухати урок – тут.
З уроку громадянської освіти на тему “Витоки та процес європейської інтеграції. Європейські організації та НАТО” 10-класники дізнаються про:
- витоки й процес європейської інтеграції;
- європейські організації та їхнє значення в інтеграції європейської спільноти;
- ризики й виклики новітнього часу;
- те, як Європа реалізувала ідею об’єднання для миру і безпеки та яке значення цих процесів для України зараз.
З громадянської освіти для 10 класу вийшов урок на тему “Участь України в міжнародних організаціях”.
Школярам і школяркам пропонують дізнатися про:
- участь України у різних міжнародних організаціях (ООН, ОБСЄ, Рада Європи, СОТ);
- міжнародні місії в Україні через війну росії;
- світову підтримку України під час війни.
Посилання – за лінком.
З громадянської освіти учні й учениці 10 класу можуть прослухати урок на тему “Російсько-українські відносини періоду незалежності України та раніше”, зокрема, школярам пропонують розглянути:
- чому до війни в Україні було так багато російського;
- історичний міф про київські корені російської династії та чому росія намагається захопити Київ;
- “возз’єднання Русі” за версією російських істориків та народження міфу про російську націю;
- життєпис Тараса Шевченка та ідею української нації;
- українську революцію, яка розгорталася у 1917–1921 роках;
- 70 років радянської окупації й відновлення незалежності України у 1991 році;
- як в Україні дружили з росією у 1990 та 2000 роках;
- початки зміни політики “дружби” з росією в 2004 році;
- Революцію Гідності й початок росією війни проти України.
З уроку громадянської освіти для 10 класу “Європейський вибір України. Взаємини України з ЄС і НАТО” слухачі й слухачки дізнаються:
- коли Україна поставила за мету вступ до ЄС і НАТО;
- яким було ставлення українців до НАТО у 1990 і 2000 роках і зараз;
- як Янукович намагався розвернути нас до росії;
- про підписання угоди про асоціацію з ЄС;
- про безвіз;
- про початок переговорів про вступ України до ЄС.
Слухати можна за посиланням.
З всесвітньої історії учні й учениці 11 класів можуть прослухати урок на тему “З третього світу в перший: війна між північною та південною Кореями – від руїн до “чуда на річці Хан” і з’ясувати:
- чому на Корейському півострові існують дві Кореї;
- перебіг Корейської війни;
- про “чудо на річці Хан” або “Корейське диво”: як держава зі “скаліченого кошеня” перетворилось на грізного азійського тигра;
- про “батька” економічного дива в Південній Кореї Пак Чон Хі та наслідки економічного розвитку;
- про 38 паралель, чи паралель між нашою війною та Корейською.
Ще один урок для 11 класу з всесвітньої історії на тему “Cuba libre і падіння диктаторських режимів в Латинській Америці”.
В епізоді – розмова про:
- створення Організації американських держав для протидії поширення комунізму;
- поширення політики лівих партій у країнах Латинської Америки;
- державний переворот у Гватемалі;
- те, звідки взявся революціонер Че Гевара?
- Кубинську революцію проти режиму Фульхенсіо Батисти; збройну боротьбу Фіделя і Рауля Кастро та створення воєнної організації “Рух”;
- перемогу Кубинської революції й початок режиму Фіделя Кастро;
- протистояння Куби та США й страту Че Гевари;
- “Карибську кризу”;
- стосунки Куби та Радянського Союзу й чому Брєжнєв не поцілував Фіделя Кастро;
- сучасний стан справ на Кубі: економіку, соціальну політику;
- хунти у країнах Латинської Америки;
- режим Піночета в Чилі й соціалістичні експерименти Уго Чавеса у Венесуелі;
- режим Ніколаса Мадуро у Венесуелі.
Слухати урок – тут.
Читайте також: “Вчися вухами”: нові уроки з громадянської освіти та української мови й літератури для 10 і 11 класів”.
Титульне фото: ГО “Смарт освіта”
Обговорення