Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

21 Січня 2024

“Вчися вухами”: нові уроки з громадянської освіти та всесвітньої історії для 10 і 11 класів

Цього тижня в проєкті “Вчися вухами” від ГО “Смарт освіта” з’явилися дев’ять нових аудіоуроки з громадянської освіти та всесвітньої історії.

Стежити за анонсами уроків можна на сторінці “Вчися вухами” в Instagram.

З уроку громадянської освіти для 10 класу “Глобалізація та інтеграція” слухачі й слухачки дізнаються:

  • що таке глобалізація та інтеграція: що у них спільного й у чому різниця;
  • як “Щедрик” став частиною глобалізаційних культурних процесів та інтеграції;
  • як через глобалізацію й інтеграцію в японських костюмах зʼявилися кишені;
  • які впливи глобалізації ми простежуємо щодня;
  • якими ідеями з України зараз цікавиться світ;
  • як повʼязані глобалізація та міграція;
  • яке ставлення до глобалізації у світі.

Слухати можна за посиланням.

Ще один урок для 10 класу з громадянської освіти на тему “Глобальні ризики сучасного світу”.

В епізоді – розмова про:

  • глобальні ризики сьогодні;
  • війну росії проти України як виклик світовому порядку;
  • демократичні цінності.

Учні й учениці 10 класу можуть прослухати урок з громадянської освіти на тему “Міжнародні відносини та міжнародне право. Урядові та неурядові міжнародні організації”.

У фокусі уваги:

  • міжнародні відносини;
  • міжнародне право;
  • міжнародні організації (ООН, ЄС, Рада Європи, НАТО, неурядові організації).

Слухати урок – тут.

З уроку громадянської освіти на тему “Витоки та процес європейської інтеграції. Європейські організації та НАТО” 10-класники дізнаються про:

  • витоки й процес європейської інтеграції;
  • європейські організації та їхнє значення в інтеграції європейської спільноти;
  • ризики й виклики новітнього часу;
  • те, як Європа реалізувала ідею об’єднання для миру і безпеки та яке значення цих процесів для України зараз.

З громадянської освіти для 10 класу вийшов урок на тему “Участь України в міжнародних організаціях”.

Школярам і школяркам пропонують дізнатися про:

  • участь України у різних міжнародних організаціях (ООН, ОБСЄ, Рада Європи, СОТ);
  • міжнародні місії в Україні через війну росії;
  • світову підтримку України під час війни.

Посилання – за лінком.

З громадянської освіти учні й учениці 10 класу можуть прослухати урок на тему “Російсько-українські відносини періоду незалежності України та раніше”, зокрема, школярам пропонують розглянути:

  • чому до війни в Україні було так багато російського;
  • історичний міф про київські корені російської династії та чому росія намагається захопити Київ;
  • “возз’єднання Русі” за версією російських істориків та народження міфу про російську націю;
  • життєпис Тараса Шевченка та ідею української нації;
  • українську революцію, яка розгорталася у 1917–1921 роках;
  • 70 років радянської окупації й відновлення незалежності України у 1991 році;
  • як в Україні дружили з росією у 1990 та 2000 роках;
  • початки зміни політики “дружби” з росією в 2004 році;
  • Революцію Гідності й початок росією війни проти України.

З уроку громадянської освіти для 10 класу “Європейський вибір України. Взаємини України з ЄС і НАТО” слухачі й слухачки дізнаються:

  • коли Україна поставила за мету вступ до ЄС і НАТО;
  • яким було ставлення українців до НАТО у 1990 і 2000 роках і зараз;
  • як Янукович намагався розвернути нас до росії;
  • про підписання угоди про асоціацію з ЄС;
  • про безвіз;
  • про початок переговорів про вступ України до ЄС.

Слухати можна за посиланням.

З всесвітньої історії учні й учениці 11 класів можуть прослухати урок на тему “З третього світу в перший: війна між північною та південною Кореями – від руїн до “чуда на річці Хан” і з’ясувати:

  • чому на Корейському півострові існують дві Кореї;
  • перебіг Корейської війни;
  • про “чудо на річці Хан” або “Корейське диво”: як держава зі “скаліченого кошеня” перетворилось на грізного азійського тигра;
  • про “батька” економічного дива в Південній Кореї Пак Чон Хі та наслідки економічного розвитку;
  • про 38 паралель, чи паралель між нашою війною та Корейською.

Ще один урок для 11 класу з всесвітньої історії на тему “Cuba libre і падіння диктаторських режимів в Латинській Америці”.

В епізоді – розмова про:

  • створення Організації американських держав для протидії поширення комунізму;
  • поширення політики лівих партій у країнах Латинської Америки;
  • державний переворот у Гватемалі;
  • те, звідки взявся революціонер Че Гевара?
  • Кубинську революцію проти режиму Фульхенсіо Батисти; збройну боротьбу Фіделя і Рауля Кастро та створення воєнної організації “Рух”;
  • перемогу Кубинської революції й початок режиму Фіделя Кастро;
  • протистояння Куби та США й страту Че Гевари;
  • “Карибську кризу”;
  • стосунки Куби та Радянського Союзу й чому Брєжнєв не поцілував Фіделя Кастро;
  • сучасний стан справ на Кубі: економіку, соціальну політику;
  • хунти у країнах Латинської Америки;
  • режим Піночета в Чилі й соціалістичні експерименти Уго Чавеса у Венесуелі;
  • режим Ніколаса Мадуро у Венесуелі.

Слухати урок – тут.

Читайте також: “Вчися вухами”: нові уроки з громадянської освіти та української мови й літератури для 10 і 11 класів”.

Титульне фото: ГО “Смарт освіта”


Обговорення