631
0
П’ять учнівських команд із Миколаївщини втілили у своїх закладах освіти і громадах соціально важливі проєкти. Загалом школярі й школярки отримали на реалізацію ініціатив 25 000 доларів грантових коштів.
Про це редакції “НУШ” розповіли в благодійному фонді “SavED”.
Втілити проєкти учням і ученицям вдалося в межах програми для підлітків із малих громад “UActive”, до якої вони долучилися восени 2023 року.
Для участі свої ініціативи подали 10 команд, із них 5 отримали гранти для втілення задумів: по 5 000 доларів від партнера – міжнародної організації Spirit of America.
Як розповіли організатори, головною особливістю, що об’єднала проєкти-переможці й надала їм перевагу під час пітчингу, була користь не лише для школи, а й для місцевої громади.
Так, команда “Клас” із селища Центральне (Шевченківської сільської ради) прагнула відкрити для школярів і мешканців селища молодіжний простір “Магніт”. У 2022 році населений пункт 9 місяців перебував під російською окупацією, а тому діти не мали змоги навіть спілкуватися одне з одним. Крім того, учні ліцею вже третій рік вчаться дистанційно.
Аби реалізувати задум, школярі й школярки обладнали у своєму ліцеї аж два приміщення:
Зараз команда складає графік і програму подій у просторах, аби наповнити їх регулярними активностями.
Інша команда з Миколаївщини – “B❤️Tomodachi” (місто Баштанка) прагнула встановити в центрі свого населеного пункту великий LED-екран, на якому можна було б транслювати важливий для громади контент: від місцевих новин і оголошень до інформації про загиблих захисників.
Вулиця для встановлення табло була обрана не випадково: саме на ній у березні 2022 року мешканці Баштанки прийняли бій із окупантами, чим не дали ворогам окупувати громаду.
Як розповіли в місті, рекламу на екрані не розміщуватимуть, а складати програму для трансляції допомагатимуть вихованці ліцею. Окрім табло, на грантові кошти також придбали необхідне звукове обладнання.
Учні з команди “Respect” також прагнули створити у своєму селищі Єланець простір, де можна було б збиратися та проводити спільно час. Крім того, пріоритетним завданням було об’єднання громади та внутрішньо переміщених осіб після пандемії й початку вторгнення. Так виникла ідея встановлення сцени на території школи – “Місця, що об’єднує”. У квітні учні й учениці вже провели там свій перший концерт.
Для облаштування простору школярі й школярки придбали необхідне обладнання: від столиків і гірлянд до мікрофонів, кабелів, стійок й іншої дрібної техніки. Влітку учні також планують відкрити тут кінотеатр просто неба.
Завдяки команді “Геба” на території Березанського ліцею з’явився новий багатофункціональний простір для учнів і мешканців селища. Для його облаштування команда закупила:
а також причепурила ділянку – від покриття до саджанців гліцинії. Крім того, у просторі встановили велопарковку.
Команда “Буревії” (селище Кам’яний міст) у межах гранту створила освітній простір у холі своєї школи. У закладі освіти зробили ремонт, а також закупили базову техніку, зокрема, ноутбук і проєктор. Крім того, до фінансової підтримки простору активно долучилася громада й місцеві підприємці-фермери.
Раніше ми розповідали, що учні на Київщині створили в укритті своєї школи неформальний простір “Без віку”.
Титульне фото й фото в тексті: БФ “SavED”
Обговорення