Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

21 Грудня 2023

“Воєнна та повоєнна освіта в Україні”: вийшов новий випуск Європейського журналу

Для освітян в Україні й за кордоном вийшов новий 58 випуск Європейського журналу про освіту (Q1) “Воєнна та повоєнна освіта в Україні”. Статті, що ввійшли до тематичного видання, покликані глибше розкрити міжнародній аудиторії стан освіти в нашій державі, виклики, які перед нею постали під час повномасштабної війни, та адаптаційні стратегії, які були розроблені за останні роки, а також окреслити перспективи післявоєнного періоду.

Про це на своїй сторінці у Facebook розповіла ексміністерка освіти і науки України й перша проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич.

Безплатно ознайомитися з випуском всі охочі можуть за посиланням. Звертаємо вашу увагу, що статті написані англійською мовою.

Повномасштабне вторгнення росії завдало серйозної шкоди всім сферам життя України, спричинивши численні жертви та масштабні руйнації. Не винятком стала й система освіти держави.

У тематичному спецвипуску Європейського журналу (Q1) висвітлюється розвиток різних підсистем української системи освіти. Більшість статей присвячені воєнному та післявоєнному розвитку загальноосвітньої школи, професійно-технічної та вищої освіти.

Загалом, випуск містить 2 розділи, перший з яких присвячений Україні. У другому мова йде про Європейські держави та особливості навчання там.

Зокрема, читачі й читачки можуть ознайомитися з такими статтями про українську освіту:

  • “Нова українська шкільна реформа: досягнення, напрацювання та виклики” (автори – Лілія Гриневич, Олена Лінник, Ян Герчинський);
  • “Вплив шкільного локдауну на доступ до онлайн-навчання під час війни в Україні” (автори – Оксана Овчарук, Ірина Іванюк, Марія Лещенко);
  • “Освіта у вигнанні: українські учні-біженці в шкільній системі Польщі після російсько-української війни” (автори – Міколай Гербст, Міхал Сєтек);
  • “Організації громадянського суспільства трансформують професійний розвиток учителів: соціальне, емоційне та етичне навчання у воєнній Україні” (автори – Олександр Елькін, Олег Марущенко, Олена Масалітіна, Ольга Рассказова, Тетяна Дрожжина, Катерина Журба);
  • “Трансформація вищої освіти в Україні: вплив війни та завдання післявоєнного відновлення” (автори – Володимир Луговий, Світлана Калашнікова, Жаннета Таланова, Інна Власова);
  • “Переміщені університети в Україні: виклики й оптимальні моделі розвитку” (автори – Олена Оржель, Микола Трофименко, Ольга Поркуян, Ірина Драч, Руслан Галгаш, Андрій Стойка);
  • “Розвиток передових цифрових екосистем в університетах: дослідження, що порівнює досвід України, Польщі та Словаччини” (автори – Наталія Морзе, Євгенія Смирнова-Трибульська, Мартін Дрлік, Оксана Буйницька);
  • “Роль міжнародного співробітництва у розвитку професійно-технічної освіти в Україні” (автори – Олександра Бородієнко, Оксана Мельник, Нелля Ничкало).

Читайте також:Турбота про себе, “НУШ” в умовах війни та робота зі штучним інтелектом: на “Дія.Освіта” вийшов серіал для вчителів”.

Титульне фото: “НУШ”


Обговорення