3 538
0
Формування профілів в академічних ліцеях відбуватиметься на декількох рівнях і в декілька етапів. Зокрема:
Про це на освітньому фестивалі “Вчителі майбутнього” у Львові розповів генеральний директор директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України Ігор Хворостяний.
Ігор Хворостяний укотре нагадав, що для учнів і учениць додадуть саме 10 клас. У цей профільно-адаптаційний період учні матимуть змогу:
Саме тому в 10 класі буде найбільша кількість предметів і пропозицій. А в 11 і 12 класах безпосередньо почнеться профільне навчання.
Ігор Хворостяний також розповів, що формування навчальної програми для учнів і учениць відбуватиметься в декілька основних етапів:
Зокрема, директор директорату шкільної освіти наголосив, що з 10 до 12 класу кількість годин на вивчення обов’язкових дисциплін поступово зменшуватиметься, а кількість предметів за вибором, навпаки, зростатиме.
За словами Ігоря Хворостяного, проєкт стандарту визначає, що основою для формування освітніх профілів є відповідні освітні галузі (одна або кілька, представлені повністю або частково). Так, галузь є ядром, навколо якого формується профіль. У той час, як сам профіль – це напрям навчання, освітня траєкторія, яку обирає учень або учениця.
“Але дуже важливо не ототожнювати профіль із галуззю. Бо якщо я, наприклад, візьму профіль STEM, то там буде не лише математична чи природнича галузь. У профільній моделі учень або учениця поглиблено вивчає одні предмети/інтегровані курси, а інші – на основному рівні”, – пояснив він.
Ігор Хворостяний нагадав, що в стандарті освіти нині представлені дев’ять освітніх галузей, однак вони не обов’язково дорівнюють профілям:
Він також розповів, що Академія педагогічних наук визначила три кластери, на які можуть орієнтуватися заклади освіти під час вибору профілів:
На їх основі і в їхніх межах ліцеї можуть самостійно формувати профілі. Водночас Департаменти освіти кожної області мають стежити за збалансованим представленням профілів у межах області. Заклади освіти також можуть на власний розсуд формувати свої освітні програми (в межах Держстандарту).
Крім того, за словами Ігоря Хворостяного, чим більше буде учнів у ліцеї, тим більше профілів і вибіркових курсів можна буде їм запропонувати. Наприклад:
Читайте також: “10-й клас у старшій профільній школі: що зміниться для учнів після реформи“.
Титульне фото – ГО “Смарт освіта”; школа “Славута”: інфографіка в тексті – МОН
Обговорення