Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

3 Вересня 2023

Як оцінювання та орієнтованість на якість викладання впливають на успішність 15-річних – дослідження PISA

Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив черговий випуск матеріалу “PISA-2018. Україна в центрі уваги”. Цього разу можна дізнатися, як практики оцінювання та орієнтованість закладів на підвищення якості викладання позначаються на успішності 15-річних підлітків.

Ознайомитися з повним текстом матеріалу можна за посиланням.

До основних висновків цієї частини дослідження належать такі:

  • в Україні в закладах освіти, де вчаться 15-річні, оцінювання переважно використовують із формувальною метою. Водночас 90 % учнів навчаються в закладах, де мета оцінювання, за даними керівників, – інформування батьків про успіхи дітей, а у 89 % – формулювання висновків про ефективність роботи вчителів;
  • лише 29 % учнів навчається в закладах, де їхнє оцінювання використовують із метою розподілу на групи в навчальних цілях, порівняння одного закладу з іншими (50 %) та ухвалення рішення про переведення учня до наступного класу (62 %);
  • 97 % учнів навчаються в закладах, де дані про навчальні досягнення учнів надають безпосередньо батькам, 51 % – де ці дані регулярно збирають керівні органи, й 13 % – де такі дані оприлюднюють;
  • понад 90 % учнів охоплені більшістю заходів із забезпечення і підвищення якості освітніх послуг. Ці заходи або обов’язкові, або проводяться за ініціативою закладу (останні найчастіше мають вигляд наставництва вчителів). Водночас зауважують, що наставництво більше поширене в закладах із високим соціально-економічним статусом;
  • кожен п’ятий український 15-річний підліток навчається в закладі, де не проводять регулярні консультації з питань удосконалення роботи закладу та не впроваджують стандартизованих політик щодо викладання навчальних предметів. 39 % учнів  у закладах, де не практикують отримання від учнів зворотного зв’язку про навчальні заняття, учителів, ресурси тощо.

Також, за даними дослідження, в Україні вищі результати мають учні в тих закладах, де дані про навчальні досягнення надають батькам учнів, а оцінювання використовують із метою розподілу на групи в навчальних цілях. Суттєво нижчі результати мають учні, де метою оцінювання було порівняння закладу з іншими.

Нагадаємо, раніше за результатами дослідження PISA-2018 “Нова українська школа” писала, як освіта та професія батьків впливають на навчальні досягнення дітей.

Фото: УЦОЯО


Обговорення