В опитуванні зафіксовано, як країни здійснюють моніторинг та пом’якшення втрат у навчанні, розв’язують проблему відновлення роботи шкіл та які стратегії застосовують для дистанційного навчання. Загалом досліджено 142 країни в період з лютого до травня 2021 року. Охопили дошкільну, початкову та середню освіту.
Опитування показало такі результати:
- Приблизно 40% країн подовжили навчальний рік, і така ж частка країн визначили приорітетними окремі програми чи курси. Однак понад половина країн повідомили, що жодних коригувань не було і не буде зроблено.
- Багато країн вжили заходів протиепідемічної безпеки в екзаменаційних центрах, 28% скасували іспити в початковій школі, а 18% країн зробили це в старших класах.
- Країни з низьким рівнем доходу не змогли вжити навіть найосновніших заходів для повернення до школи. Наприклад, лише менш як 10% повідомили, що мають достатньо масок, мила, чистої води та інших санітарно-гігієнічних засобів.
- Більшість країн забезпечили дистанційним навчанням своїх учнів: радіо- та телевізійні трансляції були більш популярними серед країн з низьким рівнем доходу, тоді як країни з високим рівнем доходу навчалися в режимі онлайн. Однак більше третини країн з низьким рівнем доходу повідомили, що дистанційно змогли навчатися менш як половина учнів початкових класів.
- Лише третина країн (переважно багаті) намагаються дослідити розмір втрат у результаті зниження рівня шкільної освіти через пандемію.
- У 2020 році школи в усьому світі були повністю закриті на всіх рівнях навчання в середньому протягом 79 навчальних днів, що становить приблизно 40% загальної кількості днів навчання в середньому в розвинутих країнах. Ці показники коливалися від 53 днів у країнах із високим рівнем доходу до 115 днів у країнах із низьким рівнем доходу.
- 49% країн збільшили свій бюджет на освіту у 2020 році відносно 2019 року, тоді як 43% бюджет не змінювали. 60% країн планують збільшити бюджет на освіту, якщо порівняти з 2020 роком.
- Приблизно в кожній третій країні, де школи закриті або були закриті, досі не виконуються програми виправлення рівня навчання учнів в школі.
“Вимірювання втрат навчання є найважливішим першим кроком до пом’якшення наслідків коронавірусу. Життєво важливо, щоби країни інвестували в оцінювання величини таких збитків для здійснення відповідних виправних заходів”, – сказала Сільвія Монтойя, директорка Інституту статистики ЮНЕСКО.
Раніше ми писали, що найбільш негативно дистанційка вплинула на учнів 1–4 класів.
Фото: автор – IgorVetushko, Depositphotos
Обговорення