Напишіть нам

Всі теми

14 Січня 2021

Як побудувати якісну дошкільну освіту – дві публікації

МОН спільно з Українським інститутом розвитку освіти, ЮНІСЕФ та Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” створили публікації про те, що таке та як досягнути якісної дошкільної освіти.

Їх опублікували на сайті МОН. Також із ними можна ознайомитись у документах нижче.

Серед ключових показників якості дошкільної освіти розглядають такі:

  • доступність освітніх послуг;
  • кваліфіковані й мотивовані педагогічні кадри;
  • організація освітнього процесу;
  • моніторинг та оцінка;
  • управління і фінансування системи освіти.

Що таке якісна дошкільна освіта

dshkilnoi-osvitibatki

Завантажити документ

Публікація допоможе управлінцям та педагогам сфери дошкільної освіти розкласти кожен показник на чіткі критерії та зрозуміти, як їх досягати. Таких критеріїв загалом десять і вони охоплюють усі напрями організації освітнього процесу: від облаштування простору до управління.

Наприклад, у показнику “Організація освітнього процесу” містяться два критерії: цілісний розвиток дитини і співпраця. В основі якісної освітньої програми лежить цілісне бачення з орієнтацією не тільки на когнітивний, а й на емоційний, соціальний і особистісний розвиток дитини. Така освітня програма дає змогу дітям повністю розкрити свій потенціал. Якісний освітній процес можливий лише за тісної співпраці педагогів із дітьми, колегами та батьками, щоби розкрити попередній досвід, здібності та нахили кожної дитини.

Ключові показники якості дошкільної освіти

pokazniki-yakostivikhovateli

Завантажити документ

У матеріалі представлено показники якості дошкільної освіти в розрізі щоденної діяльності дітей, зокрема:

  • гра;
  • взаємодія та спілкування;
  • формування життєвих та академічних навичок;
  • безпека;
  • освітнє середовище;
  • розклад дня.

За допомогою цієї публікації педагоги, управлінці та батьки можуть переглянути те, як у дитсадку забезпечуються всі показники якісної дошкільної освіти під час щоденних занять дітей.

Наприклад, для гри варто не лише виділити час у розкладі, але й обладнати затишний та доступний ігровий простір, а педагогам – розуміти, коли втручатися у процес не варто, а коли потрібно запропонувати нові ідеї.

Нагадаємо, затвердили новий Базовий компонент дошкільної освіти.

Читайте також “Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ”

Фото: автор – pressmaster, Depositphotos


Обговорення