2 844
0
МОН спільно з Українським інститутом розвитку освіти, ЮНІСЕФ та Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” створили публікації про те, що таке та як досягнути якісної дошкільної освіти.
Їх опублікували на сайті МОН. Також із ними можна ознайомитись у документах нижче.
Серед ключових показників якості дошкільної освіти розглядають такі:
Публікація допоможе управлінцям та педагогам сфери дошкільної освіти розкласти кожен показник на чіткі критерії та зрозуміти, як їх досягати. Таких критеріїв загалом десять і вони охоплюють усі напрями організації освітнього процесу: від облаштування простору до управління.
Наприклад, у показнику “Організація освітнього процесу” містяться два критерії: цілісний розвиток дитини і співпраця. В основі якісної освітньої програми лежить цілісне бачення з орієнтацією не тільки на когнітивний, а й на емоційний, соціальний і особистісний розвиток дитини. Така освітня програма дає змогу дітям повністю розкрити свій потенціал. Якісний освітній процес можливий лише за тісної співпраці педагогів із дітьми, колегами та батьками, щоби розкрити попередній досвід, здібності та нахили кожної дитини.
У матеріалі представлено показники якості дошкільної освіти в розрізі щоденної діяльності дітей, зокрема:
За допомогою цієї публікації педагоги, управлінці та батьки можуть переглянути те, як у дитсадку забезпечуються всі показники якісної дошкільної освіти під час щоденних занять дітей.
Наприклад, для гри варто не лише виділити час у розкладі, але й обладнати затишний та доступний ігровий простір, а педагогам – розуміти, коли втручатися у процес не варто, а коли потрібно запропонувати нові ідеї.
Нагадаємо, затвердили новий Базовий компонент дошкільної освіти.
Читайте також “Новий Базовий компонент дошкільної освіти – що він пропонує і як пов’язаний із НУШ”
Фото: автор – pressmaster, Depositphotos
Обговорення