Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

18 Травня 2020

Як правильно обрати платформу для електронного журналу – радить освітній омбудсмен

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов дав поради, на що школам насамперед звертати увагу під час вибору платформи для електронного журналу.

Про це він пише на своїй fb-сторінці.

Горбачов зазначає, що перед тим як вивчати функціонал платформи, варто отримати відповіді на такі запитання:

1. Хто власник/засновник платформи та програмного забезпечення? Прізвище, посада, відсутність конфлікту інтересів у випадку, якщо це посадова особа?

На сайті має бути вказана назва організації, яка пропонує платформу. Причому – так, щоб не шукати її десь у примітках. Обов’язково – прізвище, ім’я, по батькові керівника, телефон, адреса офісу, електронна пошта, бажано – код ЄДРПОУ. Якщо цього немає – велика вірогідність, що це омана. Якщо керівник платформи – офіційна посадова особа, має бути чітке розуміння, чи немає в його діях конфлікту інтересів.

2. Скільки коштує використання платформи? Якщо декларується “безкоштовність”, які гарантії збереження її надалі? Де ці гарантії сформульовані? Хто є гарантом? На якій правовій підставі?

Якщо використання платформи платне, на видному місці мають бути вказані всі розцінки та умови використання.

Якщо такого немає, а на запит вартості користування вам пропонують “написати в приват” – це дуже підозріло: велика вірогідність омани. Так само підозріло, коли вам пропонують “зареєструватися безкоштовно”, а на останньому кроці реєстрації раптом з’являється вимога щось сплачувати.

Якщо платформа декларує “безоплатність”, то обов’язково шукайте чіткі формулювання з юридичним обґрунтуванням гарантій того, що ця “безоплатність” – на весь час користування платформою. І що не буде замінена на “платність” трохи згодом, коли ви вже почнете працювати й витратите час на опанування та розгортання платформи. Тобто – вас, так би мовити, “зачепили на гачок”, а потім можуть змусити платити.

3. Яким саме документом платформа “отримала гриф” чи схвалення до використання від державних органів? Реквізити цього документу?

Якщо платформа схвалена до використання державними органами, на сайті має бути активне посилання на відповідний документ або його сканована копія зі всіма реквізитами. Крім того, деякі персонажі стверджують, що “програма має гриф МОН”, хоча насправді вони можуть мати якийсь лист від працівників підпорядкованої МОН структури, яка не має права надавати грифи. Це важливо – звертайте на це увагу.

4. Як вирішені питання захисту персональних даних?

Використання подібних платформ – це доступ до величезного масиву персональних даних учнів, батьків, вчителів. Українське законодавство має суворі й добре структуровані вимоги до захисту таких даних. На сайті платформи має бути обов’язковий розділ про зобов’язання захисту персональних даних та відповідальність у разі порушення. Саме для цього, до речі, треба знати юридичні реквізити та прізвище керівника: щоб, за потреби, звернутися до суду.

5. Як вирішене питання визнання електронного журналу фінансовими органами? Чи передбачає користування журналом необхідність мати електронний підпис – і як це внормовано?

Класний журнал – не просто місце, де записуються уроки для організації навчального процесу: це – фінансовий документ. І дуже важливий документ, бо за невідповідність записів, на підставі яких здійснюється оплата роботи вчителя, може понести серйозне покарання і сам учитель, і керівництво закладу. Саме тому кожне заняття, має бути зафіксоване, саме тому під кожною заміною має бути підпис учителя, який заміняв. Якщо пропонована платформа не передбачає однозначну ідентифікацію працівника за допомогою, наприклад, електронного цифрового підпису, проблеми дуже й дуже вірогідні.

Нагадаємо, місцева влада може до 13 червня подати заявку на оснащення навчальних кабінетів та STEM-лабораторій у школах та закладах профтехосвіти.

Фото: автор – VitalikRadko, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber


Обговорення