8 614
0
Державна служба якості освіти опублікувала соціологічне дослідження щодо якості освіти в сільських школах.
У межах дослідження учні старших класів розповіли про таке:
Учні часто вказували, що їм важко розмежувати шкільне й позашкільне життя. Насамперед тому, що саме в школі вони мають друзів та проводять чимало часу. Вони скаржаться, що інших місць для соціалізації молоді в їхніх селах немає.
Ідеальна школа, на їх думку, – це заклад, де:
Учні вважають важливою свою участь у позакласних заходах та в більш системній роботі над облаштуванням території школи, озелененням тощо. Так для них формується сприятливе освітнє середовище – через залученість до ухвалення рішень щодо змін у закладі освіти.
Учні найбільше очікують від учителів підтримки, мотивації, розуміння та поваги. Вони хочуть довіряти вчителям, як другу / подрузі й радитися з різних питань.
Також вони хочуть, щоб учителі цікаво, доступно і професійно викладали матеріал та без перешкод роз’яснювали додатково, якщо учням не зрозуміло щось із предмета. “Ідеальні” вчителі не розділяють клас на “улюбленців” та ставиться до всіх однаково, незалежно від рівня знань або соціального статусу учня.
І на противагу характеристиками “неідеальної” школи та такими, що потребують змін, є:
Як про одну з негативних практик у школі учні зазначити про стереотипні та некоректні висловлювання вчителів щодо здібностей учнів та учениць за ознакою статі. Наприклад, судження, “що це тема для хлопців, і дівчатам може бути не цікаво”, коли йдеться про вивчення фізики. Жоден учасник чи учасниця дослідження не бачать доцільності в розділенні класу за статтю під час навчання.
Також дослідники опитали учнів про їхнє ставлення до негативних тверджень (в інфографіці нижче). Понад половина учнів вказали, що жодне з негативних тверджень їх не стосується.
Серед бар’єрів для навчання учні називають:
Більшість учасників дослідження стверджували, що школам бракує “сучасності” в облаштуванні освітнього простору. Зокрема:
Повністю прочитати дослідження можна в документах нижче:
Rural_Schools_Students_Report_2021_SURGe_SQEuaРаніше ми писали про дослідження PISA про різницю в знаннях школярів у різних країнах під час пандемії
Титульне фото: автор – tan4ikk, Depositphotos
Обговорення