12 112
0
МОН склало коротку інструкцію щодо особливостей організації нового навчального року та першочергових кроків для підготовки до нього.
Крок 1: Призначити комісії з обстеження закладів освіти щодо готовності до організації навчання та забезпечення безпеки учасників освітнього процесу
МОН рекомендує включити до комісій представників регіональних підрозділів Державної служби з надзвичайних ситуацій і Національної поліції. Результатом роботи комісії буде підготовка акту, що затверджується керівником адміністрації.
Крок 2: Визначити форму організації освітнього процесу
У МОН нагадали, що організація освітнього процесу залежить від безпекової ситуації в кожному населеному пункті. Структуру та тривалість навчального тижня, дня, занять і відпочинку, а також форми організації освітнього процесу визначає педагогічна (вчена) рада в межах часу, передбаченого освітньою програмою (відповідно до обсягу навчального навантаження та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, особливостей регіону тощо).
Очне навчання
Запроваджується в приміщеннях або будівлях закладу освіти тільки в межах розрахункової місткості укриттів.
Якщо потужності укриття недостатньо для всіх учасників освітнього процесу, то навчання може бути організоване за допомогою змін упродовж дня, тижня, місяця або семестру.
Для підготовки роботи закладів освіти в очному режимі МОН рекомендує засновникам посилити їхню безпеку:
Дистанційне навчання
Запроваджується там, де ведуться бойові дії, і на тимчасово окупованих територіях. Вводиться в дію наказом (розпорядженням) засновника закладу освіти за погодженням із керівником адміністрації (без обов’язкового укладення трудового договору про дистанційну роботу в письмовій формі, головною умовою є своєчасне виконання завдань).
В умовах дистанційного навчання заклад самостійно ухвалює рішення щодо зняття обмеження на максимальну кількість учнів у класі.
Дистанційно працівник може працювати поза робочим приміщенням, територією власника або уповноваженого ним органу, у будь-якому місці за вибором та з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Змішане навчання
Змішана форма поєднує очний і дистанційний режими. Наприклад, практичні та лабораторні заняття можна проводити очно, лекційні – дистанційно. У початковій школі МОН рекомендує проводити очні заняття, оскільки діти потребують живого спілкування.
Форма може змінюватися впродовж навчального року залежно від безпекової ситуації.
Крок 3: Забезпечити безпеку всіх учасників освітнього процесу впродовж навчального року
Керівники закладів освіти мають бути поінформовані про персональну відповідальність за організацію безпечних умов для здобувачів освіти та всіх працівників закладу.
“У випадку організації освітнього процесу в очному або змішаному режимі потрібно забезпечити безумовне переривання освітнього процесу в разі ввімкнення сигналу “Повітряна тривога” або інших сигналів оповіщення. Учасники освітнього процесу повинні організовано прослідувати до споруд цивільного захисту та перебувати в них до завершення тривоги.
Освітній процес може завершуватися в укритті, а після відбою тривоги учасники можуть повернутися до приміщення закладу освіти та продовжити навчання з урахуванням необхідного корегування”, – написали в МОН.
Нагадаємо, Львів і Київ розповіли, як починатимуть очне навчання в школах.
Слава Україні!
Героям слава!
Переможемо!
Фото: автор – tomwang, Depositphotos
Обговорення