809
0
Для відновлення закладів освіти України й, зокрема, відбудови шкіл, які постраждали через повномасштабну війну, необхідне партнерство всіх ланок: держави, бізнесу й громадського сектору.
Про це під час дискусійної панелі Форуму-діалогу “Освіта 360. Нові рольові моделі” розповіла Світлана Сом, освітня експертка й партнерка з розвитку бізнесу.
За її словами, в українській освіті партнерство малорозвинуте. Зокрема, це можна простежити навіть всередині шкіл – часом у закладах освіти вчителі намагаються протидіяти одне одному, замість підтримувати. Тому насамперед для України буде корисною теорія малих груп – вміння співпрацювати в форматі партнерства всередині однієї школи.
“Ми рухаємося малими кроками в перспективі “тут, сьогодні, зараз”, об’єднуючись у малі партнерські кола, не протидіючи одне одному”, – зазначила фахівчиня.
Ситуація у великих містах (обласних центрах) і регіонах дуже відрізняється. Втім, на думку Світлани, у місті чи в селі покращенню матеріального стану закладу освіти має передувати зміна ментальності самого колективу – маленького осередку в школі, який буде підтримувати хтось із керівництва закладу освіти та “зовнішній медіатор”.
Саме для цього Україні варто підсвічувати відповідні проєкти: коли в колективу школи змінилася ментальність, а через це й у закладі освіти відбулися поступові добрі зміни.
Щодо мотивації бізнесу долучатися до відновлення й відбудови шкіл, то Світлана вважає, що “людей мотивує тільки власний інтерес. Для того, щоб у нас з’явилися гроші в освіті, нам треба, аби відбувалося розподілення трьох ролей:
Для того, аби залучити бізнес у школи, на думку експертки, варто спочатку послухати власників бізнесу, які працюють у громадах. Можливо, вони шукають проєкт, який наповнить їхній внутрішній ресурс. “Наприклад, конференцію медиків фінансує власник медичного бізнесу, бо для нього це ресурс. Після заходу в нього з’являється енергія відкривати магазини, працювати й давати заробітні плати”, – пояснила вона.
Однак, за словами фахівчині, починати необхідно з нематеріальної мотивації. Зокрема, можна запросити бізнесмена на декілька зустрічей і “дізнатися, що йому болить”, адже саме це він підтримуватиме.
Те ж стосується, на її думку, і педагогів, адже для когось із них може бути важливим поїхати на фахову лекцію або познайомитися з цікавими людьми. Крім того, як зазначила Світла Сом, для освітян, які висловлюють готовність змінювати підхід, необхідний ментор або супервізор, який працюватиме не в школі. Адже така людина зможе підтримати їх та вберегти від вигорання.
Читайте також: “У початковій школі реформа була здійснена за рахунок синергії й співпраці держави з громадським сектором – Іванна Коберник”.
Титульне фото: скриншот із онлайн-трансляції заходу
Обговорення