Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

28 Березня 2024

Які основні складнощі чекають на вчителів під час відновлення освітнього процесу на ДОТ: результати дослідження

78,8% опитаних педагогів вважають, що під час відновлення української системи освіти на деокупованих територіях (ДОТ), найбільшою проблемою може стати спілкування з “колегами”-колаборантами.

Про це свідчать дані в аналітичному звіті “Біла книга “Відновлення освітнього процесу на деокупованих територіях” від Благодійного фонду “Солом’янські котики”. Ознайомитися з повним текстом звіту всі охочі можуть нижче або за посиланням.

У дослідженні, результати якого увійшли до звіту, взяли участь 2 415 вчителів із закладів освіти на ДОТ, територіях, які перебувають у тимчасовій окупації, і на територіях, що не були окуповані, проте межують із ТОТ. Під час опитування педагоги могли обрати декілька варіантів відповідей.

На другому місці серед труднощів, які можуть чекати вчителів на ДОТ, респонденти та респондентки назвали відновлення контингенту учнів. Так, 73,6% педагогів вважають, що нестача школярів і школярок у закладах освіти може відчуватися “істотно” або “надзвичайно гостро”.

Крім того, 69,2% опитаних освітян вважають подолання освітніх втрат і розривів однією з серйозних проблем, які можуть постати перед вчителями. А 61,8% учасників і учасниць дослідження переконані, що педагогам доведеться активно сприяти подоланню наслідків російської пропаганди.

Відносно менше занепокоєння у вчителів викликають питання взаємодії з:

  • учнями – 34,4%;
  • батьками учнів – 41,2%,
  • а також взаємодії учнів між собою – 41,2%.

Як розповіла під час презентації “Білої книги” Ірина Губеладзе, президентка Асоціації політичних психологів України, серед педагогів помітна “наївна” віра в те, що вчитель на ДОТ зможе просто зайти в клас і проводити урок. Однак, фахівчиня переконана, все буде не так “веселково”.

“Особистий травматичний досвід учителів буде накладатися й ускладнювати комунікацію з учнями, їхніми батьками й колегами. І, якщо спілкування з вчителями-колаборантами можна якось регулювати в нормативному полі, то взаємодія з дітьми є фактично нерегульованою, бо згідно із законодавством, освіту мають отримувати всі учні, незалежно від їхнього досвіду, чи досвіду їхніх сімей”, – зазначила психологиня.

Тому, на думку Ірини Губеладзе, учителям на ДОТ необхідно надати практичні інструменти, які допоможуть швидко реагувати й діяти в складних ситуаціях.

Біла книга

Читайте також: “Гідна” заробітна плата, “учитель года россии” та перенавчання: як окупанти працюють із педагогами-колаборантами на ТОТ”.

Титульне фото – “НУШ”; інфографіка в тексті – скриншот з прямого етеру презентації


Обговорення