3 214
0
Міністерство освіти і науки України розробило проєкт наказу № 850 “Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних ЗЗСО в умовах воєнного стану в Україні”. Останніми тижнями про нього ширилося багато чуток. Зокрема, щодо навчання учнів-ВПО та школярів, які перебувають на тимчасово окупованих територіях.
У зв’язку з цим МОН оприлюднило докладне роз’яснення щодо наказу та його статусу.
У міністерстві наголосили, що на сьогодні наказ не затверджений, а отже, не набув чинності.
Так, документ раніше направили на погодження центральним органам виконавчої влади, а також обласним департаментам освіти і науки. Крім того, МОН провело низку непублічних робочих зустрічей з громадськими організаціями та ОВА для обговорення проєкту наказу.
“Продовжуємо працювати з регіонами, щоб адаптувати наказ до потреб областей. Уже надійшло чимало важливих пропозицій, які опрацьовуємо. Після спільних обговорень і напрацювань буде внесено зміни до проєкту наказу та передано його на затвердження”, – додали в МОН.
У МОН пояснили, що проєкт документа є одним з інструментів комплексної політики “Школа офлайн”. Вона, зокрема, передбачає, щоб якомога більше дітей повернулися до очного навчання там, де це дозволяє безпекова ситуація.
“Запровадження дистанційного формату навчання під час пандемії та його продовження після початку повномасштабної війни були вимушеними та вкрай важливими кроками, які допомогли нам зберегти систему освіти. Але дистанційна освіта не може бути довгостроковою стратегією для держави. Як показують міжнародні дослідження, очна освіта – це можливість ефективніше та якісніше здобувати не лише знання в конкретних дисциплінах, а й поглиблювати м’які навички”, – додали в МОН.
У міністерстві розповіли, що забезпечення якісної освіти для школярів і школярок вимагає відповідних рішень. Тому МОН готове підтримувати громади на кожному з етапів цих змін.
Іншим важливим питанням, про яке йдеться в документі, є освіта учнів і учениць, які мешкають на тимчасово окупованих територіях України.
Щодо цього в МОН наголосили, що для дітей, які не можуть навчатися очно, – на ТОТ і за кордоном – залишатиметься варіант дистанційної освіти. Адже для таких учнів і учениць важливо створити безпечні умови та зберегти їхні звʼязки з українською системою освіти.
“Ми запропонуємо індивідуальний підхід із педагогічним патронажем, коли вчителі, знаючи ситуацію конкретної дитини, формують під неї графік навчання, застосовуючи дистанційні технології. Оскільки діти на ТОТ не можуть повноцінно відвідувати дистанційні уроки за однаковим розкладом з дітьми, які перебувають на контрольованій території. Проте зв’язок учня з учителем є вкрай важливим”, – додали в МОН.
Нагадаємо, що нині на ТОТ перебуває приблизно 1,6 мільйона українських дітей, із них 615 тисяч – шкільного віку.
Як розповіли в МОН, зараз важливо для всіх категорій українських школярів і школярок запропонувати освіту, яка відповідає їхнім потребам та умовам. Тому:
“МОН виступає за безпеку, збереження зв’язку з дітьми на тимчасово окупованих територіях та за кордоном і відновлення доступу до якісної очної освіти. У центрі всіх змін – діти та їхнє майбутнє”, – резюмували в міністерстві.
Крім того, МОН працюватиме над:
Читайте також: “Для українських учнів на ТОТ скоротили навчальні програми. Чи справді це зменшить навантаження?”.
Титульне фото: freepic.com
Обговорення