Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

19 Лютого 2024

З якими проблемами найчастіше стикаються молоді вчителі за кордоном та скільки заробляють: результати дослідження

За результатами дослідження “Учителі 2030: навчати в готовності до майбутнього”, у більшості країн відчутний брак учителів, особливо це стосується сільської місцевості.

Про це розповіла “Нова українська школа” в аналітичній статті про молодих педагогів.

Загалом, в опитуванні, яке у 2020 році провело видання The Economist, взяли участь 1 034 респонденти (молоді вчителі та студенти) з 10 країн світу:

  • Австралії;
  • Бразилії;
  • Канади;
  • Фінляндії;
  • Німеччини;
  • Польщі;
  • Південної Кореї;
  • Об’єднаних Арабських Еміратів;
  • Великої Британії;
  • Сполучених Штатів Америки.

Як зазначають дослідники, сучасні молоді фахівці не уявляють світ без технічного прогресу й інтернету, а також присвячують значну увагу глобальним світовим проблемам. Зокрема:

  • 60% опитаних вказали, що завдяки їм в освітньому процесі збільшиться використання високих технологій;
  • 48% опитаних переконані, що підвищать увагу до вироблення соціальних навичок і розвитку емоційного інтелекту учнівства,
  • 47% – що вони присвячуватимуть більше навчального часу глобальним проблемам людства.

Крім того, у професію молодих учителів за кордоном, як і їхніх українських колег, приваблюють:

  • радість від роботи з дітьми – 54%;
  • змога впливати на майбутні покоління – 46%;
  • змога роботи щось суспільно корисне – 37%.

За результатами дослідження, половина опитаних молодих вчителів і студентів педагогічних спеціальностей вказала, що отримала у виші деякі практичні знання, які допомагають їм під час роботи. Йдеться про вміння:

  • заохочувати учнів розвивати критичне мислення й розв’язувати проблеми, які виникають –53%;
  • розвивати власні вчительські підходи – 51%.

Однак, вивчення більшості аспектів, зокрема, використання технологій, критичного мислення, роботи з батьками, роботи з власним вигоранням тощо, на думку респондентів, було недостатнім. Про це заявили й українські молоді фахівці.

Крім того, 65,6% студентів і молодих фахівців вказали, що в їхній країні вчителів поважають або радше поважають.

Цікаво, що цей відсоток пропорційний розміру вчительських зарплат. Серед європейських країн найбільшу повагу відчувають педагоги Фінляндії (84% опитаних). Якщо брати до уваги заробітну плату, то вони отримують від 33 140 євро (1 322 948,8 грн на рік, тобто 110 245,73 грн на місяць).

Водночас у Німеччині на повагу вказали 56% опитаних. Там зарплати стартують від 51 695 євро на рік для початкової школи (2 063 664,4 грн на рік, тобто 171 972,03 грн на місяць).

Найнижчий рівень поваги серед педагогів у європейських країнах, представлених у дослідженні, відчувають вчителі Польщі (21%), де початкова річна зарплата (її може отримати фахівець без досвіду, але із належною професійною освітою) – 8 076 євро для всіх рівнів шкільної освіти (322 393,92 грн/рік, тобто 26 866,16 грн на місяць),

До речі, згідно з опитуванням, низькі зарплати (45%), стрес і вигорання (45%) займають провідне місце серед причин, які утримують молодь від рішення стати вчителями/вчительками. Серед інших побоювань респонденти виокремлювали погіршення поведінки учнів і учениць, брак поваги до професії та завеликі класи у закладах освіти.

Більшість перерахованих причин актуальні й для українських молодих вчителів. А зазначені в дослідженні проблеми можна помітити не лише в Україні, а й у багатьох інших державах світу.

Про те, з якими проблемами найчастіше стикаються молоді вчителі докладніше читайте в аналітичній статті “Нової української школи”, створеній на основі діагностичного опитування молодих фахівців.

Титульне фото – freepik.com; інфографіка в тексті – Staff of 2030: Future-ready teaching (адаптовано українською ГО “Смарт освіта”)


Обговорення