Напишіть нам

Всі теми

22 Серпня 2022

З’явилися методичні рекомендації, як організувати освітній процес у школах у новому навчальному році

МОН, Інститут модернізації змісту освіти й Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.

Рекомендації можна переглянути за посиланням.

У вступній частині рекомендацій є інформація про:

  • нормативне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти;
  • структуру 2022/2023 навчального року;
  • форми організації освітнього процесу;
  • наповнюваність класів, поділ класів на групи;
  • оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

Тоді як методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану розміщені у Додатках 1 – 16.

Також у МОН пишуть, що у 2022/2023 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:

  • продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції “Нова українська школа”, впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
  • організація освітнього процесу після вимушеного переривання звичного перебігу, спричиненого спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією рф на території України;
  • організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
  • посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
  • психологічна допомога учасникам освітнього процесу.

У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, тому учні 5 класу переходитимуть на нову модель навчання.

У розділі про впровадження нового Державного стандарту йдеться про те, як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонуються структура освітньої програми й алгоритм розроблення навчального плану.

Також є опис, у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватися у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування, звертається увага на доцільність проведення на початку навчального року діагностування, націленого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти на рівні 4 класу.

Нагадаємо, оновлено зміст навчальних програм загальної середньої освіти.

Читайте також, як розв’язати проблеми учасників освітнього процесу під час війни.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!

Фото: МОН


Обговорення