Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Школа – не про стіни, а про цінності. Зі щоденника вчителя на дистанційному навчанні

Що таке дистанційне навчання? Нас цього ніколи не навчали, учні дуже рідко опинялися в ситуаціях, коли повинні були навчатися поза школою, а батьки – просто не налаштовані на режим “школа вдома”.

Так, нам усім доводиться адаптуватися до нових реалій. І, знаєте, значно легше, коли ми “вчителі-учні-батьки” – в одній команді, коли розуміємо, що освітній процес не може бути ефективним, якщо вмотивована лише одна сторона. Це час перевірки нашого “трикутника взаємодії”.

Адже Школа – це насамперед не про стіни, а про цінності, які об’єднують спільноту людей, які допомагають вибудувати спільну стратегію та бачення. Коли в сім’ї є розуміння цінності освіти, є всебічна підтримка дитини в отриманні знань.

Коли Вчитель зацікавлений бути дійсно експертом та ментором, старшим досвідченим другом для своїх учнів, він шукатиме шляхи та засоби, аби реалізувати спільний план досягнення освітніх цілей.

І вкрай важливо розуміти, що ДИТИНА потребує допомоги від дорослих, які відіграють надважливу роль в її житті. Учні не мають великого життєвого досвіду. Вони ЩЕ не усвідомлюють силу свого психофізіологічного розвитку, що ЧАС – дорогоцінний ресурс, яким потрібно вміти розпоряджатися. Це – суперсила, яку і багато дорослих опановують усе життя. Але сьогодні дистанційне навчання – це той виклик, який допоможе нам усім набути цієї та інших надможливостей.

Ми, вчителі, не звикли працювати в офісах, але дистанційне навчання в умовах пандемії перетворило наше життя в тимчасові офіси та call-центри, в яких увесь домашній простір перетворився на робочий, а близькі люди автоматично зараховані до працівників школи.

Нам неймовірно важко створювати завдання, продумувати заняття, коли ми не бачимо ваших очей, дорогі наші учні – коли ми не можемо повноцінно обмінюватися емоціями, а намагаємося компенсувати дружню комунікацію “сухими”, хоч і веселими, смайликами в месенджерах.

Ми намагаємося зануритися більше у ваші захоплення і зробити ваших кумирів частиною нашої освітньої подорожі – герої фільмів та мультфільмів із легкістю починають розмовляти на уроках історії, біології, математики та інших не менш важливих предметах. Адже ми чудово розуміємо, що боремося за кожну хвилину вашої уваги з іграми на гаджетах, Instagram, TikTok та іншими речами, які можуть швидше наповнити вас ендорфінами.

Ми так само багато вчимося нового, опановуємо нові технології, знайомимося з міжнародним досвідом і максимально намагаємося адаптувати все це до українських реалій. Ми дуже чекаємо на вашу рефлексію, віримо в небайдужість і готові всіляко боротися з вашою лінню – по краплі поливаючи мотивацію до навчання нестандартними підходами, повідомленнями, і навіть зареєструватися в Telegram.

Інна Дьоміна, співзасновниця “SOM.Science. Освітній консалтинг” та співавторка одного з проектів інтегрованого курсу “Природничі науки” для старшої школи, співзасновниця та керівниця навчального процесу Загальноосвітньої школи Claris Verbis

Титульне фото: автор – VaDrobotBO, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення