Теми статті: вчителям, ПрямуємоРазом, учням
30 Листопада 2018
54 891
0
Щорічно у межах Чілдрен Кінофест, на початку шкільних літніх канікул, можна подивитись фільми з Міжнародної програми фестивалю, а також – з Національного конкурсу короткометражних фільмів, знятих дітьми.
У 22-х містах є кінотеатри, куди можна потрапити на безкоштовний кінопоказ. А вчителі можуть безоплатно отримати фільми для уроків, позакласних занять, а ще – влаштувати у своєму місті чи школі кіноклуб. Усі фільми на фестивалі – для дітей та про дітей.
“Нова українська школа” зібрала добірку з 5-ти повнометражних фільмів Міжнародної програми фестивалю з поясненням, на яких уроках та в межах яких тем їх можна використовувати. Аби отримати фільми, які ви хочете використати на уроках або для створення кіноклубу, заповніть заявку.
Більше про Чілдрен Кінофест читайте за цим посиланням.
Режисер: Крістофер Н. Роулі
Виробництво: Великобританія
Тривалість: 98 хвилин
Вікова категорія: 7+
Зміст: Моллі Мун – сирота, яка живе у притулку. Його директорка Міс Аддерстоун забороняє вихованцям співати, їсти солодощі та дивитись телевізор, а також змушує їх їсти рибний суп протягом тижня. Все змінюється, коли до рук Моллі потрапляє таємнича стародавня книга з гіпнозу. Моллі відкриває в собі дивовижну здатність: змушувати людей робити все, що вона забажає.
Тема: поняття про чесність, щирість, мотиви вчинків, успіх
Навчальний процес: профорієнтація
Питання для обговорення:
1. Коли я говорю неправду, я відчуваю…
2. Коли мені говорять неправду, я відчуваю…
3. Людина, яка обманює…
Додатково: Фільм можна також використовувати в межах теми про вибір професії. На початку фільму дія відбувається в дитячому будинку. Тут, окрім Моллі та вихованців, глядач знайомиться із директоркою, вихователькою, кухаркою, а також – бібліотекаркою. Крім того, кожен із дітей має власні інтереси.
Пізніше в історії з’являється злодій Нокман та його мати, які замість того, аби обрати професію, вирішили жити за рахунок інших. Здійснивши подорож до Лондона, Моллі стає співачкою. Зрештою, вона розуміє, що без чарівного гіпнозу вона б не змогла стати такою успішною.
Завдання:
Більше дидактичних матеріалів до фільму дивіться за цим посиланням.
Режисер: Елла Лемхаген
Виробництво: Швеція, Данія
Тривалість: 99 хвилин
Вікова категорія: 7+
Зміст: Канікули двох друзів псує чужий жарт: їхні речі викрадають підлітки, поки ті купаються. Один з друзів зміг знайти собі штани замість втрачених джинсів. Виявляється, у нового одягу є дивовижна властивість – щоразу, засовуючи руку до правої кишені, герой може витягнути гроші.
Тема: стосунки батьків та дітей, доброчинність, соціальна нерівність, дружба, взаємодопомога
Навчальний процес: географія, основи економіки, людина і світ
Питання для обговорення:
Додатково: Фільм можна використати як приклад глобальних проблем людства: нестача продовольчих та інших життєво важливих ресурсів у певних країнах. Фільм зображує ситуацію, де у однієї частини людей є надлишок ресурсів, в іншої – мінімум.
Завдання:
Більше дидактичних матеріалів до фільму є за цим посиланням.
Режисер: Яніс Нордс
Виробництво: Латвія
Тривалість: 83 хвилин
Вікова категорія: 12+
Зміст: Історія про тринадцятирічного школяра Раймонда і його матір. З одного зауваження у школі починається багатий на пригоди тиждень життя Раймонда: хлопчик втікає з дому, знайомиться з небезпечним світом нічної Риги, потрапляє до поліції, рятує свій саксофон, дружбу і репутацію в маминих очах.
Тема: стосунки батьків та дітей, любов до батьків, обман як механізм захисту, значення совісті в підлітковому віці, дружба в підлітковому віці
Навчальний процес: правознавство, етика
Питання для обговорення:
Завдання:
1. Хлопчику пишуть зауваження в щоденник. Що він може зробити замість того, щоб вирвати сторінку?
2. Мама, йдучи на побачення, говорить, що йде на роботу. Як інакше вона може вчинити?
3. Телефонує працівник соціальної служби. Як міг би вчинити Раймонд?
4. У відділені поліції Раймонд не зізнається, що гроші взяв він. Інші можливі дії?
Більше дидактичних матеріалів до фільму дивіться за цим посиланням.
Режисери: Сiрiл Дiон, Меланi Лоран
Виробництво: Франція
Тривалість: 118 хвилин
Вікова категорія: 10+
Зміст: Знімальна група подорожує 10-ма країнами: Францією, Данією, Фінляндією, Бельгією, Індією, Великобританією, США, Швейцарією, Швецією, Ісландією. За кордоном вони розмірковують щодо знімання фільму про можливу загибель людства до 2100 року. Експедиція зустрічається з фахівцями, які працюють у сфері сільського господарства, енергетики, економіки, освіти. Зібравши результати впроваджених проектів, кінематографісти уявляють, яким може бути суспільство майбутнього.
Фільм розповідає про шляхи збереження природи та екосистеми такими, в яких суспільство зможе повноцінно функціонувати, природа матиме всі необхідні умови для існування, а кожна людина буде здоровою та щасливою.
Тема: екоактивізм, подолання екологічної кризи, шляхи порятунку довкілля
Навчальний процес: географія, екологія, основи економіки
Питання для обговорення:
Додатково: На уроках екології з дітьми можна розглянути глобальні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення.
Завдання:
Більше дидактичних матеріалів до фільму дивіться за цим посиланням.
Режисер: Грете Бое-Вол
Виробництво: Норвегія
Тривалість: 87 хвилин
Вікова категорія: 10+
Зміст: Троє дітей випадково потрапляють на засніжений острів в Арктиці. Аби вижити, їм доводиться боротися з негодою, рятуватися від білих ведмедів та шукати їжу. Ніхто з дорослих, які лишилися на материку, не знає, де шукати дітей.
Тема: адаптація дітей у новому середовищі та колективі, стосунки дітей у сім’ї, виживання в екстремальних умовах
Навчальний процес: історія, географія, екологія, основи здоров’я
Питання для обговорення:
Додатково: У фільмі однією з важливих ліній є пристосування дітей до нового оточення. З подій на початку стрічки стає зрозуміло, що сім’я постійно переїжджає з місця на місце через роботу батьків. Дітям складно сприймати наступний переїзд. Втім, вони звикли. І вже самі пропонують мамі не розпаковувати речі, оскільки наступний переїзд не за горами.
Завдання:
Більше дидактичних матеріалів до фільму дивіться за цим посиланням.
Більше фільмів можна знайти за посиланням.
Про 10 фільмів, що зняли діти в межах Національного конкурсу короткометражних фільмів, можна прочитати за посиланням.
Марія Марковська, “Нова українська школа”
Обговорення