1 789
0
Дискримінації через походження з іншої культури українські учні бачать у школах значно менше, ніж учні в більшості сусідніх країн.
Про це свідчать результати міжнародного дослідження PISA, ідеться в перекладі звіту від Українського центру оцінювання якості освіти.
Дослідження вивчало, як підлітки і директори шкіл оцінюють ставлення вчителів до інших культур.
Результати показують, що учні в містах-мільйонниках частіше помічають прояви дискримінації з боку вчителів, ніж в інших населених пунктах. Також опитування директорів показало, що в Україні найбільш позитивні мультикультурні переконання мають учителі з містечок і невеликих міст, а також із ліцеїв, гімназій і спеціалізованих шкіл.
Приблизно половина українських підлітків уважають, що ніхто з їхніх учителів не схильний до традиційних проявів дискримінації, заснованих на стереотипах та упередженнях щодо людей з інших культурних груп. Трохи менше учнів уважають, що дехто з їхніх учителів негативно відгукується про людей з інших культур або має спотворені уявлення про їхню історію, звинувачує їх у проблемах, що є в Україні, та має занижені очікування щодо успішності таких учнів. Ще 10–15% учнів уважають, що більшість або всі вчителі їхніх шкіл є гомофобами.
Майже 100% директорів стверджують, що більшість учителів з їхніх шкіл дотримуються мультикультуралістських поглядів.
У більшості сусідніх країн учні з низьким і середнім соціально-економічним статусами частіше повідомляють про прояви дискримінації у своєму закладі освіти з боку вчителів, ніж їхні однолітки з більш сприятливими умовами життя. В Україні соціально-економічний статус учнів істотно не впливає на думку учнів про вияви дискримінації з боку вчителів у закладі освіти.
У середньому в розвинутих країнах що частіше учні стикаються з проявами дискримінації в школі, то меншою мірою вони демонструють якості, необхідні для життя в глобалізованому світі.
Українські вчителі мають вищий рівень мультикультурних переконань, ніж учителі в більшості сусідніх країн і в середньому вчителі в розвинутих країнах. Серед сусідніх країн найбільше відчувають прояви дискримінації з боку своїх учителів учні Словаччини, а найменше – Білорусі.
У всіх сусідніх країнах індекс сприйняття хлопцями дискримінації в школі істотно вищий, ніж дівчатами, тобто хлопці частіше повідомляли, що вчителі можуть негативно відгукуватися про людей із певних культур.
Читайте інші дослідження PISA за цим посиланням.
Фото: автор – monkeybusiness, Depositphotos
Обговорення