Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Математичні завдання у формі ігор, трофеї та навчальний азарт: що таке Eduten та чому його так люблять вчителі й діти

Нині українські школярі стикаються з безпрецедентними викликами. Щоденні повітряні й внутрішні тривоги, відключення світла та нестабільний інтернет створюють серйозні перепони для нормального навчання. За таких умов проблема навчальних втрат є природною й очевидною, а математика, як фундаментальна дисципліна, стає однією з найуразливіших.

Утім, є низка сучасних технологічних рішень, аби цьому зарадити. Наприклад, свою ефективність в Україні вже показала фінська цифрова платформа Eduten. Вона допомагає українським школярам долати прогалини у знаннях.

Про унікальність цього ресурсу, виклики та успіхи в упровадженні платформи ми поговорили з Іриною Потапенко, засновницею ГО “СТЕМ-освіта Україна” (партнера Eduten), а також з учителями та батьками учнів із різних областей нашої країни.

“ЗМІНИЛОСЯ СТАВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДО НАВЧАННЯ”

“Розроблена фінськими освітніми експертами, платформа Eduten виявилася унікальним рішенням для шкіл, які прагнуть зберегти якість освіти в складних умовах, – розповідає Ірина Потапенко. – Наша мета – не просто навчити дітей математики, а зробити процес комфортним і цікавим. Це особливо важливо зараз, коли діти перебувають під постійним психоемоційним навантаженням”.

Eduten – це платформа для цифрового навчання математики. Розробники поєднали в ній ефективні методичні підходи, гейміфікацію та аналітику. Українські вчителі, які долучилися до проєкту Eduten, вказують на помітні зміни й в рівні знань учнів і, що ще важливіше, у їхньому ставленні до навчання.

“Агресор фактично позбавляє наших дітей права на освіту, – каже Тетяна Дрижак, учителька математики й фізики Чернігівської спеціалізованої школи №1. – Стрес, тривоги, переривання навчання, відключення інтернету, – усе це породжує в учнів роздратованість, підвищену тривожність, труднощі з концентрацією уваги. З платформою Eduten ми почали працювати в 5 класі. З досвіду можу сказати, що діти почали значно швидше обчислювати, з цікавістю виконують більше завдань, ніж під час роботи з підручником. Для нас це справді дієвий інструмент, аби надолужувати втрачене”.

ЯКІ ОСНОВНІ ЗМІНИ В НАВЧАННІ ДІТЕЙ ПОМІТИЛИ ПЕДАГОГИ Й БАТЬКИ

  • Підвищення мотивації до навчання.

Діти почали охочіше працювати на уроках математики. Цього вдалося досягти завдяки тому, що завдання з математики стали гейміфікованими, а в грі-навчанні передбачена система нагород.

Учні працюють на платформі

Діти демонструють свої нагороди

Розробники рекомендують проводити урок з Eduten щонайменше один раз на тиждень і один раз на тиждень виконувати там домашні завдання. Однак практика показує, що учні із задоволенням замінили б звичні завдання “із ручкою й зошитом” на цифрові.

Олена Шевченко, вчителька математики зі Славутицького ліцею, що на Київщині, зазначає: “На уроках діти самі просять працювати з Eduten. Через те, що з’явилося певне змагання, математичні завдання викликають в учнів не страх, а навчальний азарт”.

Ще одна вчителька Ніна Кобець (викладає у початковій школі Запорізького ліцею № 99) додає, що і в її учнів помітно змінилося ставлення до уроків математики. Діти тішаться, коли діляться своїми результатами, трофеями, вони почали просити поради в інших. А дитина, яка знає й може пояснити щось однокласнику, відчуває себе корисною [про доведену користь від взаємонавчання ми нещодавно розповідали тут – ред.].

  • Покращення математичних умінь і навичок.

Eduten створили спеціально для вироблення в учнівства від 1 до 11 класу сталих умінь і навичок. Навчальний контент побудований у такий спосіб, аби систематизувати знання та швидко ліквідувати прогалини. Вчителі помітили прогрес у базових математичних уміннях і навичках, як-от усна лічба, відтворення таблиці множення, розв’язування рівнянь та текстових задач.

Світлана Ємець із Феськівської гімназії Менської міської ради розповідає: “Платформа допомагає розвивати в учнів уважність і це допомагає розвʼязати проблему з текстовими задачами. Діти почали “докопуватися до суті” задачі, краще розуміти її умову й зміст запитання. Бо читання текстів – це серйозна проблема нашого учнівства“.

  • Розвиток самостійності та впевненості.

Учителі розповідають, що учні стали самостійнішими у навчанні. Спершу діти можуть потребувати допомоги, але з часом починають працювати автономно, вчаться виправляти свої помилки й прагнуть досягати кращих результатів.

Ірина Полевик з Чернігівщини зауважує: “Платформа розвиває в учнів самостійність: вони поступово перестають боятися складних завдань і привчаються мислити логічно. Діти розуміють: якщо одразу щось не вийшло, можна повернутися і спробувати ще раз”.

  • Індивідуальний підхід до кожного.

Eduten дає змогу створити індивідуальні траєкторії навчання: завдання платформи адаптуються до рівня знань дітей, а завдяки аналітиці вчителі можуть швидко виявляти слабкі місця й вчасно надавати необхідну підтримку. Ірина Полевик додає: “Дуже спрощує роботу вчителя те, що завдання можна налаштовувати під конкретні потреби класу. Платформа пропонує диференціацію: можна змінювати рівень складності для окремих учнів. А ще можна створювати додаткові завдання для повторення чи закріплення матеріалу. Це дуже зручно, бо не потрібно витрачати час на створення матеріалів з нуля“.

Учні працюють з Eduten у класі

  • Покращення концентрації уваги.

Педагоги спостерігають, що діти стали більш зосередженими під час роботи над завданнями. Так, Світлана Ємець зауважує: “Eduten допомагає розвивати увагу й зосередженість. Діти вчаться уважніше вчитуватися в завдання, тому краще їх розуміють і, як результат, успішніше їх виконують”. Ірина Полевик доповнює: “Діти, які працюють на платформі, показують кращі результати порівнюючи з тими, хто не працює. Платформа дає змогу визначати типові помилки учнів, і ми можемо зрозуміти, чи це випадковість, чи системна проблема. Діти стають більш уважними до деталей”.

  • Реакція батьків і атмосфера навчання.

Відтоді, як школи долучилися до роботи на платформі, батьки учнів відзначають позитивні зміни в успішності дітей із математики та в їхньому ставленні до навчання загалом.

Пані Марія, мама третьокласника, ділиться: “Син почав використовувати комп’ютер для навчання, а не для ігор. Він став зосередженішим і самостійнішим”. Світлана Ємець додає, що під час тривоги діти замість ігор на телефонах розв’язують математичні завдання.

Знайомству з Eduten учителька Олена Шевченко завдячує саме батькам своїх учнів. “Батьки запросили мене на вебінар, де я побачила, що це ідеальний інструмент для повторення пропущених тем, особливо у 5–6-х класах [саме в цьому віці у дітей зазвичай знижується успішність (гормональні зміни, зміни в навчальному середовищі: перехід від одного вчителя в початковій школі до вчителів-предметників, помітне ускладнення навчального матеріалу). Такі спади в успішності помічають розробники платформи й в інших країнах, наприклад. у Фінляндії – ред.]. Ми з учнями швидко розібралися, як працює платформа, і вже за перші тижні діти змагалися за нагороди та оцінювали свої успіхи“, – розповідає педагогиня.

Усі співрозмовниці зійшлися в думках:

  • платформа легка й інтуїтивно зрозуміла;
  • формат гри близький дітям, а це зменшує страх перед предметом;
  • кожен має можливість працювати у своєму темпі;
  • завжди можна повернутися до неправильно виконаного завдання і досягти належного результату;
  • миттєвий зворотний зв’язок стимулює дітей стежити за своїм навчанням, докладати зусиль для здобуття бажаної перемоги.

ЧОМУ ПЛАТФОРМА ДЕМОНСТРУЄ ЕФЕКТИВНІСТЬ В НАШИХ УМОВАХ

- Персоналізація навчання. Складність вправ варіюється залежно від рівня навчальних можливостей дитини. Платформа дає рекомендації щодо змісту, який недостатньо засвоєний, і пропонує завдання, які допоможуть компенсувати прогалини.

- Швидкий зворотний зв’язок. Учні одразу отримують підказки й можуть виправити свої помилки. Вони мають інформацію про правильно й неправильно виконані завдання, можуть повторити спроби й досягти бажаного результату.

- Аналітика. Платформа формує звіти для вчителя й батьків, демонструючи прогрес учнів. Ці звіти містять різні параметри, навіть такі, як старанність, кількість спроб у випадках помилкових обчислень, активність тощо. Дуже корисними є дані про рівень сформованості усіх із передбачених навчальною програмою математичних умінь і навичок.

Скриншот із платформи

- Ігрові елементи. Усі завдання створені у формі гри. Це знижує стрес на уроках математики, адже ігри – це щось приємне для дітей. Вони динамічні, різнопланові. Старання й успішність дітей відзначається віртуальними нагородами та дипломами.

- Адаптивність. Платформа безпомилково визначає прогалини в знаннях кожного учня, пропонує індивідуальні завдання потрібного рівня складності, дає змогу вчителю контролювати прогрес дітей і вчасно реагувати на проблеми.

Важливо, що Eduten працює на будь-яких пристроях, не вимагає потужного інтернету, пристосована до роботи в укриттях, а найважливіше – підтримує неперервність освітнього процесу.

Результати діагностування демонструють, що учні успішно долають прогалини в математичних знаннях, у них зростає мотивація до вивчення предмета, діти витрачають більше часу на навчання поза межами класу. “Це інструмент, який дає надію, – каже Олена Шевченко. – Я радію нагоді працювати з таким інноваційним ресурсом. Це не лише про математику, це про відновлення віри у власні сили”.

Оксана Онопрієнко, завідувачка відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, координаторка проєкту Eduten в ГО “СТЕМ Освіта Україна”, спеціально для “Нової української школи”

Усі фото в тексті надала ГО “СТЕМ Освіта Україна”

Матеріали за темою

Обговорення