Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

27 Листопада 2025

Представлено нову дорожню карту для якісного забезпечення підручниками учнів з ООП

В Україні створено дорожню карту, яка має зробити забезпечення учнів з особливими освітніми потребами підручниками більш якісним, прозорим та ефективним. Документ визначає зміни у розробленні, апробації, експертизі, конкурсі, адаптації та перекладі навчальних матеріалів, а також синхронізацію цих процесів із реформою НУШ. 

Про це повідомило Міністерство освіти і науки України.

Під час презентації дорожньої карти заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова підкреслила, що сучасні підходи до створення підручників для учнів з ООП не відповідають їхнім потребам. За її словами, перехід на дворічний цикл підручникотворення дасть авторам більше часу на підготовку та дозволить проводити апробацію протягом усього навчального року у спеціальних школах.

Заступниця міністра з питань інклюзії Анастасія Коновалова зазначила, що формування спільноти авторів, експертів та вчителів є ключем до забезпечення якісних підручників для кожної дитини.

Про потребу змін говорив і заступник голови Комітету ВРУ з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин. Він наголосив, що нині більшість підручників спершу створюють у класичному форматі, а вже потім адаптують для учнів з ООП, що є неефективним.

Учасники міжнародного форуму “Навчання без бар’єрів” — автори, учителі, науковці та представники влади — обговорили, як зробити навчальні матеріали інклюзивними й зручними у використанні. Представниця ЮНІСЕФ Шаміза Абдулла підкреслила важливість доступності навчальних матеріалів на всіх рівнях освіти для формування інклюзивного суспільства.

Міністерство вже здійснило низку кроків для вдосконалення системи підручникотворення: оновило вимоги до електронних додатків для підручників з ООП, організувало навчання для 73 авторів і підготувало зміни до нормативних актів щодо конкурсного добору підручників учителями.

У відомстві наголошують: ці дії мають забезпечити кожній дитині рівний доступ до якісної освіти та створити безбар’єрний освітній простір у межах Національної стратегії України до 2030 року та проєкту “Освітня безбар’єрність: відкриваючи нові горизонти”.

Нагадаємо, медіа “НУШ” писало про результати розширення доступу до безбар’єрної освіти у 2025 році.

Фото – МОН


Обговорення