Теми статті: батькам, вчителям, директорам, інклюзія, учням
9 Грудня 2020
35 534
0
З серпня 2020 року 25 шкіл зі всієї України працюють над розв’язанням 10-ти суспільно важливих викликів. Реалізуючи проєкт у стінах школи, учні впливають на цілу громаду й регіон через залучення людей до краудфандингу.
Які ідеї можна розвинути в школі у співпраці з учнями та для чого освітяни шукають фінансування – читайте в статті “Нової української школи”.
ConnectED – це освітній проєкт, що об’єднав шкільні команди зі всієї України для вирішення 10-ти найбільш поширених викликів шкільних спільнот та громад. Побачити відеовиклики можна за посиланням. У межах проєкту 25 шкіл розробили 10 проєктів, які інші школи зможуть відтворити у своєму населеному пункті.
Як це працює?
“Проєкт унікальний тим, що поєднує школи з різних регіонів над розв’язанням одного завдання. І це подвійний виклик: як ухвалити спільне рішення на відстані й погодити концепцію, план та бюджет проєкту, враховуючи контекст кожної шкільної команди?
Форма взаємодії досить складна, але, тим не менш, ми отримали більше 150 заявок із різних куточків України. Тобто ініціатива є – і для нашої команди це вже велика перемога! Так школи вчаться дивитися на кризу (пандемія, перехід на дистанційну форму навчання) як на можливість, а не загрозу”, – поділилися координаторка проєкту Олександра Пєтушкова.
Команда теми “Від науки до мистецтва: шедеври нового покоління”: учні 9–10 класів Костянтинівського ліцею “Ерудит” Мелітопольської районної ради та Тернопільської ЗОШ №28.
Провівши соцопитування серед 353-х учнів, команда сфокусувалася на тому, як поєднати творчість та практичне застосування креативних ідей. Відповідь прийшла швидко – створення Техно-Арт студії “T&K Lab”, спільного майданчика для мистецьких експериментів (Lab – laboratory) молоді Тернополя й Костянтинівки (T&K).
Проєкт передбачає створення студії цифрового мистецтва, де учні матимуть змогу працювати над сучасними артоб’єктами, моделями роботів, записувати та редагувати відео, опанують ази створення сучасної реклами, ознайомляться з основами графіки руху (моушн-дизайн – англ. Motion graphics) та 3D-моделювання.
Команда теми “Креативні простори: де і як творити сенси”: учні 9–11 класів Боярського академічного ліцею “Гармонія”, Каховської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №1 та Надвірнянської загальноосвітньої школи I–III ст. №1.
Школярі об’єднали Північ, Південь та Захід України, щоби спільними зусиллями створити креативний медіапростір “Концепторія”. Основна ідея полягає у створенні шкільних телестудії та каналу на YouTube, який регулярно буде наповнюватися новими випусками програм.
Проєкт орієнтований на учнів шкіл, які прагнуть саморозвитку та самореалізації у сфері медіа. Адже ведучими шкільного каналу і глядачами будуть саме вони. Окрім цього, телестудія стане навчальним майданчиком для уроків громадянської освіти та медіаграмотності.
Команда теми “Навколишнє середовище: рятувати чи дбати?”: учні 9–11 класів Гуманітарної гімназії №1 ім. М. Пирогова Вінницької міської ради, Харківської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів №181 “Дьонсурі”, Білозерської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №18 Добропільської міської ради Донецької області.
Команда популяризує ідею свідомого споживання у своєму проєкті “NоMotloH”. У планах – створити екопростори в школах для виготовлення продуктів багаторазового використання через реюз – пошив сумок-шоперів, масок, речей для домашніх тварин, предметів інтер’єру. Усі виготовлені продукти матимуть фірмовий знак та продаватимуться на спеціально створеному ресурсі в інтернеті.
Отримані кошти команда планує витрачати на розвиток проєкту та екологічні акції, як-от озеленення міст, встановлення контейнерів для сортування сміття. Проєкт буде сталим і стане джерелом постійного прибутку, а також допоможе громадам бути більш екологічно свідомими.
Команда теми “Своїми руками: від навички до професії”: учні 9–11 класів Мигіївський ЗОШ І–ІІІ ступенів Первомайського району Миколаївської області, ЗОШ І–ІІ ступеня с. Хмелівка, ЗОШ І–ІІІ ступенів 7 м. Добропілля.
Думаєте, що сучасні підлітки ніколи не тримали голки й нитки в руках? Проте саме підлітки стали ініціаторами проєкту творчої студії “Голос покоління”, у якій будуть розміщені столи для кроїння та швейні машинки для пошиття екоторбинок, іграшок, костюмів у етностилі, а також фотоапаратура та власноруч створені фотозони, обладнання для сублімаційного друку на різних типах поверхонь.
Команда теми “Біг по колу: фізкультура рівних можливостей”: учні 9–11 класів Володимирського ЗЗСО “Успіх” Запорізької області та ЗОШ I–II ступенів №1 м. Шепетівка Хмельницької області.
Школи спільно напрацювали рішення щодо покращенням уроків фізичного виховання в проєкті “Від лави запасних до переможців”. Новий формат передбачає застосування на уроках фізичної культури варіативних модулів, які базуються на сучасних видах спорту: корфбол, петанк, флорбол, черлідінг, волейбол, бадмінтон, фризбі, регбі.
Фізична активність під час навчального процесу – це профілактика багатьох захворювань, емоційне перезавантаження, запобігання стресу, тому важливо, щоби ніхто не залишався осторонь, на “лаві запасних”.
Команда теми “Культурне різноманіття: познайом зі своїм корінням”: учні 9–11 класів Добровеличківського ліцею “Інтелект” та Тур‘я-Реметівської ЗОШ l–lll ступенів (Закарпатська область).
Учні стали ініціаторами створення місця для відродження народних звичаїв і традицій своїх регіонів. Артстудія “Файні забави” – це культурно-творчий простір, де заняття будуть проводити беплатно волонтери, майстри, лідери учнівського самоврядування та самі діти. Будуть такі майстерки: виготовлення ляльки-мотанки, розпис крашанок, випічка традиційних українських виробів (пасок, короваїв та інших смаколиків).
Команда теми “Точка на карті: учнівські рішення з локального туризму”: учні 9–11 класів гімназії №2 м.Хмельницького, Сумської обласної гімназії-інтернату і Берегівської гімназії Закарпатської області.
Для проєкту “Точка на карті, що оживає” учні вже розробили понад 12 нових туристичних маршрутів, театралізованих екскурсії, квестів, майстер-класів для гостей і містян. Для реалізації проєкту необхідно зібрати історичний та фотоматеріал для постерів, а також відзняти відео, посилання на які будуть розміщені у вигляді QR-кодів на постерах.
Кожна ініціатива потребує продовження й розвитку, тому учасники проєкту планують долучити до реалізації учнів-краєзнавців з усіх обласних центрів, створити інтерактивну історико-культурну мапу України, щоб об’єднати всі міста, продемонструвавши українцям та світові найцікавіші об’єкти України.
Команда теми “Інклюзія: рівні права та однакові можливості”: учні 9–11 класів Київської гімназії №257 “Синьоозерна”.
Ідея проєкту “Рівні” полягає у створенні інтерактивної платформи, яка в навчальній / ігровій формі приверне увагу людей до проблеми інклюзії. Платформа буде містити інформацію щодо розуміння поняття інклюзія, онлайн-завдання у формі гри для підлітків, а в майбутньому, можливо, і для дорослих.
Команда теми “Інклюзія: рівні права та однакові можливості”: учні 9–11 класів МСШ ”Академія дитячої творчості” м. Миколаєва та ЗОШ с. Охримівка Запорізької області.
Ідея проєкту “Інклюзія: Без меж” полягає у створенні креативного простору в школах – сучасного й комфортного, спеціально обладнаного та відкритого для спілкування всіх дітей.
Команда напрацювала план реалізації проєкту: інформування громади через соцмережі (сторінки Фейсбук та Інстаграм), проведення занять із дітьми у формі тренінгів, майстер-класів із декоративно-прикладних та сценічних мистецтв, ігор та екскурсій; комунікація однолітків у спеціально обладнаних креативних просторах; розповсюдження практики проєкту серед шкіл, дитячих садків, волонтерських організацій, лікарень.
Проєкт ”Інклюзія: Без меж” розрахований на учнів кожної зі шкіл, передусім дітей з особливими освітніми потребами, задля вирішення одного з найактуальніших питань – включення в соціум кожного.
Команда теми “Вчити і вчитися: як законектити різні покоління?”: учні 9–11 класів Петровірівського НВК “ЗОШ I–III – ДНЗ” Одеської області.
Команда хоче об’єднати підлітків та дорослих за допомогою спільної діяльності. Ідеєю проєкту “LevelUp” є створення YouTube-каналу, що буде платформою для поширення корисної інформації та лайфхаків. І молоді люди, і люди старшого віку зможуть проводити майстер-класи й ділитися корисними тонкощами в опануванні певної діяльності.
Для реалізації проєкту учні зібрали команду однодумців та людей, які готові поділитися своїми навичками у певних галузях: миловаріння, виноградарство, плетіння гачком та спицями, кулінарія, поради ІТ, експлуатація та ремонт побутової техніки тощо.
Кожен учасник ConnectED, яких більше сотні з різних куточків України, щиро переймається за свій проєкт і дуже хоче, щоби його рішення підтримали. Для багатьох – це перший досвід краудфандингу та реалізації проєкту. Щоби підтримати проєкти, переходьте за посиланням.
Поліна Гоч, комунікаційна менеджерка Центру інноваційної освіти “Про.Світ”
Титульне фото: автор – william87, Depositphotos
Проєкт ConnectED реалізується за фінансової підтримки програми “Зміцнення громадської довіри” (UCBI II), агентства з міжнародного розвитку США та у партнерстві з ГО Центр Інноваційної Освіти “Про.Світ”.
Обговорення