5 375
0
16 січня 2021 року сфера обслуговування остаточно переходить на українську, оскільки набуває чинності стаття 30 закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
Про це повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, передають на сайті уряду.
Відповідно до закону, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.
“Варто пам’ятати, що вимога щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у тому числі гуртки й секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо”, – наголосив Кремінь.
Уповноважений зазначив, що українською має подаватись інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Водночас, він зауважив, що інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися й іншими мовами. Також клієнта можуть обслуговувати іншою мовою на прохання.
“У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачеві доцільно, насамперед, звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію, зафіксувати порушення в книзі скарг.
Кожен громадянин також може скласти скаргу на ім’я Уповноваженого із захисту державної мови, спрямувати її письмово або електронною поштою на адресу Уповноваженого. При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення”, – пояснив Кремінь.
Фото: автор – tonodiaz, Depositphotos
Обговорення