10 177
0
За даними Нацбанку, на курс “Фінансова грамотність для освітян” уже зареєструвалися близько 10 тисяч учителів, серед яких найбільше педагогів математики й географії. Втім, до викладання дисципліни “Фінансова грамотність і підприємництво” у 8-9 класах “НУШ” можуть долучатися будь-які учителі-предметники (незалежно від фахової дисципліни), які пройдуть відповідне підвищення кваліфікації. Адже, як наголосила начальниця Управління зв’язків з громадськістю та фінансової обізнаності НБУ Леся Войтицька, “фінансову грамотність має викладати фінансово грамотний педагог”.
Цю тему обговорили учасники панельної дискусії онлайн-конференції “FinLit Forum: розвиток фінансової грамотності в шкільній освіті”.
За словами генерального директора Директорату шкільної освіти Ігоря Хворостяного, найбільш імовірно, що такі вчителі будуть довантажені годинами нового предмета й паралельно викладатимуть свою фахову дисципліну.
“Якщо ми будемо розраховувати, що енна кількість учителів відмовляться від викладання математики або географії, або ще чогось і раптом перейдуть на невелику кількість годин викладання нової дисципліни – то це навряд. Тому сценарій довантаження є найбільш вірогідним”, – зазначив він.
Однак, як наголосив Хворостяний, до викладання “Фінансової грамотності й підприємництва” цілком можуть долучати й фахівців з інших, непедагогічних сфер, які пройдуть перекваліфікацію за відповідним напрямом і зацікавлені працювати вчителем чи вчителькою. “Коли заходить нова сучасна ініціатива, знаходяться люди, які хочуть її підхопити”, – резюмував Хворостяний.
Він також нагадав, що в Україні, зокрема, існує педагогічна інтернатура, а також діє багато недержавних і міжнародних проєктів, які працюють з такими кейсами (наприклад, “Навчай для України”). А тому синергія зусиль державних органів і зовнішньої підтримки цілком можуть дати необхідний результат.
Хворостяний також наголосив, що в умовах російсько-української війни вчителі отримують колосальне навантаження та є втомленими. Що, зокрема, підтверджує й нещодавно презентоване дослідження ““Нова українська школа” в 5–6-х класах: виклики впровадження” від ГО “Смарт освіта.
“Ми чітко розуміємо, що для вчителів у тих умовах, у яких вони зараз працюють, розробляти навчальний контент – це практично непосильна задача. Тому з програм для дисципліни “Фінансова грамотність і підприємництво”, безперечно, виграють ті, що пропонують комплексне рішення з підручниками, посібниками й робочими зошитами за принципом “бери та втілюй”, – додав він.
Читайте також: “Фінансова грамотність і підприємництво”: якою буде нова дисципліна для 8-9 класів “НУШ”.
Титульне фото: скриншот з прямого етеру конференції
Обговорення