Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

12 Серпня 2024

Які зміни “Школи офлайн” стартують 1 вересня 2024 року, а які МОН відкладає на 2025-2026 навчальний рік

У Міністерстві освіти і науки України скасували наказ №850, а замість нього  затвердили наказ № 1112 “Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”, повідомляє МОН.

Наказ є частиною комплексної політики “Школа офлайн”, яку реалізує Міністерство освіти і науки України спільно з віцепрем’єр-міністром Михайлом Федоровим. Політика має на меті повернути дітей до очного навчання, а також поліпшити якість дистанційної освіти.

У межах “Школи офлайн” очікується затвердження ще трьох нормативно-правових актів, які є необхідними для реалізації політики:

  • положення про індивідуальну форму навчання;
  • положення про дистанційну освіту;
  • постанови про кадровий резерв для роботи в закладах освіти на деокупованих територіях.

Усі зміни буде впроваджено з 1 вересня 2025 року. Проте якщо області готові до імплементації окремих компонентів з цього навчального року, то можуть їх розпочинати.

Для повернення до очної / змішаної освіти потрібно кілька умов:

  • наявність укриття в школі або на відстані не більше ніж 500 метрів від нього;
  • матеріально-технічне забезпечення, достатнє для організації змішаного навчання;
  • для областей: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської (крім тимчасово окупованих територій) – рішення ради оборони області або розпорядження керівника ОВА, рішення педагогічної ради щодо виведення учнів на очне навчання.

Дистанційні школи та класи будуть продовжувати працювати. Якщо школа не відповідатиме умовам для функціонування в очному форматі, то може обрати дистанційну форму навчання, відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

Для організації дистанційного навчання в закладі освіти мають бути сформовані дистанційні класи:

  • щонайменше один клас на паралелі для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 для ліцеїв);

Навчальний план дистанційних класів формуватиметься:

  • для учнів в Україні – за повною освітньою програмою;
  • для учнів за кордоном – за скороченою освітньою програмою: українознавчий компонент і перезарахування оцінок з інших предметів, які вивчались в школі за кордоном.

Дистанційні класи з українознавчим компонентом – це окреме навантаження вчителів, яке закладається у формулу обрахунку освітньої субвенції.

Діти, які були переміщені внаслідок російської агресії, з 1 вересня 2025 року будуть навчатись очно у школах за місцем свого фактичного перебування. Покрокова інструкція, як це перевести переміщеного учня в іншу школу, за покликанням.

Проте вимушено переміщені діти можуть упродовж 2024/2025 навчального року вчитись у своїх дистанційних класах, навіть якщо за місцем їхнього перебування є місця в школах з очним навчанням.

Упродовж цього навчального року МОН разом з міжнародними партнерами з розвитку буде проводити адвокаційну кампанію, спрямовану на підвищення частки тих сімей, які розпочнуть навчання в очних школах з 1 вересня 2025 року.

Учні, які проживають на тимчасово окупованій території України, зможуть продовжити навчатися в дистанційних класах, якщо це дозволяє безпекова ситуація. Оцінку безпечності ситуації робитимуть учителі та батьки дитини.

Також учні на ТОТ можуть перейти на індивідуальну форму навчання (педагогічний патронаж) із застосуванням дистанційних технологій. МОН надасть рекомендації щодо роботи за педагогічним патронажем і приклад індивідуального розкладу.

Раніше редакція “Нової української школи” докладно розповідала про те, які побоювання освітян та батьків спричинив наказ № 850 та які з них безпідставні.

Фото: МОН


Обговорення