Теми статті: вчителям, директорам, освітнім управлінцям, російська агресія
22 Грудня 2022
1 476
0
За даними Міжнародної організації з міграції, майже 7 мільйонів українців стали внутрішньо переміщеними особами внаслідок повномасштабного вторгнення країни-терориста росії.
Тему ВПО важливо обговорити з учнями, наприклад, на уроці з громадянської освіти, історії чи правознавства. Презентуємо розробку такого уроку про внутрішньо переміщених осіб з інфографікою. Автори матеріалів – ГС “Освіторія” в співпраці з Програмою сприяння громадській активності “Долучайся” за допомоги вчителя з громадянської освіти Миколи Попадюка та психологині Лариси Чаговець.
Відповідно до навчальної програми для закладів загальної середньої освіти “Громадянська освіта (інтегрований курс). 10 клас. Рівень стандарту” матеріал можна використати для проведення уроків у межах таких розділів і тем:
Мета уроку: сформувати в учнів цілісне уявлення про ВПО та можливі способи підтримки переселенців.
Завдання:
Що знадобиться для уроку:
Хто такі ВПО?
Для початку актуалізуйте наявні в учнів знання про те, хто такі ВПО. Для цього проведіть фронтальне обговорення за запитаннями:
Під час обговорення можете записувати на дошці в класі або онлайн-дошці головні тези, які висловлюють учні.
Запропонуйте учням переглянути інфографіку: “Внутрішньо переміщені особи: як українці мігрують під час війни”.
Запропонуйте поміркувати: як ви її розумієте?
Проведіть обговорення:
Об’єднайте учнів у шість груп (по п’ять осіб максимум) зручним для вас способом.
Можна об’єднати в групи учнів, які сидять поруч, або провести коротку гру “Атоми та молекули”.
Учитель пропонує учням уявити, що всі вони – це атоми, які хаотично рухаються та періодично об’єднуються. “Атоми-учні” мають хаотично рухатися в аудиторії (можна увімкнути музику) та відповідно до вказівки викладача (та вимкнення музики) можуть об’єднуватися у двійки, трійки, четвірки тощо. Після “об’єднання” учасники знову розпочинають хаотичний рух аудиторією до наступної вказівки викладача про об’єднання в групи. У такий спосіб викладач може об’єднати учнів у групи за потрібною кількістю – і так, щоб у групі були учні, які раніше не працювали разом.
Варіант 1
– Які ідеї, на вашу думку, найдієвіші?
– Що із запропонованого ви могли б реалізувати?
– Які ризики та загрози існують? Як їх побороти?
Варіант 2
Варіант 3
Обговоріть з учнями:
Домашнє завдання:
Прочитайте інтерв’ю із 16-річною Соломією Оліскевич, яка щодня волонтерила на вокзалі у Львові, щоб допомогти переселенцям. Напишіть есе на тему: “Маленькі кроки – великі результати: чому волонтерити може кожен?”
Фото: автор – jordache, Depositphotos
Інфографіка: ГС “Освіторія”
Обговорення