Теми статті: батькам, вчителям, навчаємось разом, ПрямуємоРазом, українська мова
18 Вересня 2020
5 207
0
Ми вчимося, коли граємося, рухаємося, спілкуємося і взаємодіємо. Практичні поради, ігри, приклади уроків і кооперативного навчання зібрала “Нова українська школа” під час Літньої Академії для вчителів української мови та літератури з Чернівецької та Закарпатської областей від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС.
Читайте також “Цікаво, емоційно, мотиваційно. Як викладати українську як другу мову”
В. о. директора відділу навчальних програм середньої школи Міністерства освіти Альберти (Канада), авторка навчальних програм і посібників Мелоді Костюк, презентувала основи кооперативного навчання.
Воно складається зі співпраці впродовж навчання, максимальне використання групової та парної роботи в класі. Це підхід, за якого учень перебуває в центрі уваги, підтримує спілкування на уроці.
Для того, щоби малі групи та пари успішно функціонували, мають бути такі елементи кооперативного навчання:
Більше дивіться тут:
матеріали-для-вчителів_ред.З’ясовування, чому в слові пріоритет ми після першої літери “р” пишемо “і”, а після другої – “и”, може стати чудовим пошуковим кейсом для вивчення правопису слів іншомовного походження. Тобто, не просто “вивчити правило”, а пояснити його в мовленні.
Чому “черв’як” пишемо з апострофом, а “мертвяк” – без? Цікавим може бути завдання на знаходження п’яти помилок у рекламі чи меню кафе (треба зробити фото цих помилок і пояснити правильні варіанти).
Прикладів може бути багато, головне – щоби вони були цікавими учням.
Можна починати говорити про екологію, наводячи прості приклади, обговорюючи природу рідного краю.
У багатьох містах є природничі музеї, деякі школи теж мають свої невеличкі куточки дикої природи. Можна організувати квест-похід до такого музею, попередньо давши “мапу скарбів”, які учні мають знайти в музеї. Так в ігровій формі учні повторять лексику, яку вони вивчали в класі (назви диких тварин), а також дізнаються щось нове про рідний край та його природу.
Інструкція для учнівства:
Більше завдань дивіться тут:
Формувальне-оцінюванняВправи на ідентифікацію (читання):
⦁ Порахувати, скільки разів “літачок” згадано в тексті
⦁ Знайти 4 слова, пов’язаних із “польотами” в тексті
⦁ Знайти 5 дієслів у тексті
⦁ Знайти 8 прикметників вищого ступеня порівняння
Вправи на ідентифікацію (аудіювання):
⦁ Записати всі назви продуктів харчування, які ви почуєте
⦁ Піднести руку, коли почуєте назву продуктів харчування
⦁ Записати слова нижче в правильному порядку (як вони були вказані в прослуханому тексті)
⦁ Відмітити плюсом, якщо почуєте слово зі списку
⦁ Прослухати текст і записати назви продуктів харчування у відповідну колонку
Вправи на вибір. Наприклад, викресліть зайве слово:
Робота в групах. Виберіть:
Словоблискавка
Це швидка вправа, коли вчитель вибирає літеру, демонструє її на екрані й дає учням дві хвилини, щоби придумати та вимовити якомога більше слів, які починаються з цієї літери.
Збільшувальне скло
Учитель демонструє на екрані речення або окремі слова, які написані неправильно. Завдання учнів – знайти й виправити помилки.
Чотири кути
Павутинка
Дитина каже слово (це може бути комплімент чи добре слово), отримує нитку. Потім – інша. У старших класах завдання можна ускладнювати – з родами іменників і прикметників. Потім можна складати речення з “павутинок”.
Крокодил
Карета
Правила гри:
Казка:
В одному далекому королівстві жили Король та Королева. Зібралися вони якось у гості до Вербова. Запрягли карету одним сивим та одним гнідим конем. Кучер перевірив, чи впорядковані колеса: кучер змастив два лівих колеса й тільки після цього змастив праві колеса.
У цей час Король та Королева готувалися до подорожі.
Королева сіла до карети перша, а за нею й Король. Кучер вдарив коней і колеса швидко покотилися. Першим заскрипіло ліве заднє колесо. Карета продовжувала свій шлях, аж поки праве переднє колесо не зламалося. Кучер зупинив коней. А Король і Королева, щоби не сумувати, пішли в гай за квітами. Кучеру довелося трохи потрудитися біля правого переднього колеса. Але кучер добре знав свою роботу, тому ремонт переднього лівого був зайвий. Коні в цей час пасли зелену травичку на видному місці недалеко від кучера, який займався колесами.
Раптом набігли хмари й почав падати дощ. Король і Королева сіли до карети. Королева потрапила до карети перша, а за нею її улюблений песик.
На галявині кучер ще раз перевірив усі колеса і прив’язав гнідого коня. А сивий кінь кудись щез. Кучер розгубився й був засмучений. Це помітила Королева. Але тут на сивому коні прискакав мокрющий Король. Він сів до карети, а кучер прив’язав сивого коня. Карета рушила.
Дорогою кучер був задоволений тим, що нічого з каретою не сталося. Особливо він був задоволений правим заднім колесом.
Повернувшись до замку Королева сказала: “Король! Мій любий Король! Мій милий Король! Мій коханий Король! Єдиний Король! Я дякую тобі за проведений день!”
Більше завдань дивіться тут:
SA_2020_day5Ольга Головіна, “Нова українська школа”
Титульне фото: автор – alebloshka, Depositphotos
Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення