Коли хочеться йти на батьківські збори: ідеї для шкіл

Інтерактивні батьківські збори ґрунтуються на партнерстві та діалозі. Сенс у тому – щоб не нав’язувати учасникам погляди вчителів, а спонукати шукати власний вихід із ситуації, знайомитись та вчитись взаємодіяти колективом.

Нещодавно ми опублікували 5 ідей, як зробити батьківські збори цікавими. Журналістка “Нової української школи” підготувала ще кілька ідей інтерактивної взаємодії з батьками, що можуть замінити звичні батьківські збори та стати у пригоді директорам, вчителям та самим батькам.

“АКВАРІУМ”

Цей метод ефективний для розвитку комунікації у малих групах та близького знайомства з іншими батьками.

Організація роботи:

  1. Учитель (психолог) об’єднує батьків у групи (4-6 людей) і пропонує ознайомитись із темою дискусії.
  2. Одна з груп сідає в центрі кола або приміщення.
  3. Група в центрі отримує завдання для дискусії: треба прочитати завдання вголос, обговорити у групі та за 5-7 хвилин оголосити підсумки дискусії.
  4. Учасники в зовнішньому колі, слухають, не втручаючись в обговорення.
  5. Після того, як група в центрі оголосила власне рішення ситуації, усі долучаються до дискусії (запитання-пропозиції). Куратор може поставити всім учасникам такі запитання: “Чи погоджуєтесь ви з думкою групи? Чому? Чи була ця думка достатньо аргументованою, доведеною? Який з аргументів був найбільш переконливим?”.
Коли хочеться йти на батьківські збори. Ще 5 ідей

Фото: автор – Rawpixel, Depositphotos

Орієнтовні запитання для обговорення:

  • Що робити, коли ваша дитина вдарила іншу дитину в школі?
  • Ваші дії, коли ви дізнаєтесь від учителя, що дитина вам бреше?
  • Що робити, якщо дитина навідріз відмовляється ділитись тим, що відбувається у школі?
  • Чи треба допомагати дитині, якщо в неї немає друзів?

БАТЬКІВСЬКИЙ РИНГ

Ця форма взаємодії з батьками створена, аби батьки мали змогу впевнитися у правильності методів виховання або змінити свою думку.

Організація роботи:

  1. На початку навчального року батьки обирають питання, які вони хотіли б обговорити з іншими батьками.
  2. Під час проведення рингу вчитель ставить одне запитання для кількох родин або груп. Кожна група по черзі висловлює свою думку.
  3. Решта аудиторії реагує на полеміку лише оплесками, підтримуючи або не підтримуючи конкретну групу.
  4. Експертами в батьківських рингах можуть бути психолог, соціальний працівник, а також діти-старшо­клас­ники.

Орієнтовні теми для полеміки:

  • Погані звички – приклад вдома чи вплив соціуму?
  • Що ви робите, якщо маєте проблеми з поведінкою вашої дитини?
  • Чи можна карати дитину?
  • Що робити, якщо погляди на виховання дитини суттєво відрізняються в тата і мами?

БАТЬКІВСЬКІ ВЕЧОРИ

Такі вечори проводять 1-2 рази на рік з дітьми або без них. Батьківський вечір – це хороша нагода для класного керівника знайти однодумців і помічників для формування колективу.

Орієнтовні теми:

  • Цікаві ідеї у вихованні дітей.
  • Родинні ігри. Сучасні ігри та іграшки.
  • Яким ми бачимо майбутнє своїх дітей.
  • Взаємини поколінь у родині.

СИНТЕЗ ДУМОК

Спочатку батьки мають об’єднатися у групи (4-5 людей). Потім перша група відповідає на запитання, фіксуючи відповідь на папері. Паралельно на запитання відповідає група експертів (вчителі, психологи, соціальні працівники).

Коли хочеться йти на батьківські збори. Ще 5 ідей

Фото: автор – monkeybusiness, Depositphotos

Далі група передає свій варіант іншим групам по черзі, які доповнюють його своїми думками, підкреслюючи те, з чим не погоджуються. Опрацьовані резуль­тати передають експертам, які зіставляють написане із власним варіантом та роблять загальний звіт, який обговорює весь колектив.

Орієнтовні теми:

  • Проблеми підліткового віку та шляхи вирішення.
  • Як залучити дитину до хатньої роботи?
  • Як допомогти дитині подолати невпевненість у собі?

ВИЇЗНІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

Вчитель може запропонувати батькам (або навпаки), наприклад, відвідати разом якусь екскурсію або квест містом, або поїхати на пікнік у парк (за бажання, кожен може принести щось поїсти).

Під час посиденьок колектив може обговорити питання, які їх турбують, або використати будь-яку із вищезазначених інтерактивних взаємодій.

Матеріал підготовлено за допомогою методички, розробленої викладачами кафедри теорії та методики початкової освіти Київського міського педагогічного університету ім. Б.Д. Грінченка.

Марія Марковська, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – depositedhar, Depositphotos

Цей матеріал представлений ГО “Смарт освіта” в рамках проекту “Програма сприяння громадській активності “Долучайся!“, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст матеріалу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерiв i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Матеріали за темою

Обговорення