Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Пробувати, помилятися, вірити у свої сили: як вчителю підготуватися до дистанційного навчання

Зміна звичного формату навчання на дистанційний може лякати і дезорієнтувати. Тому проєкт “Дружня школа” публікує поради від колег з-за кордону, на що слід звернути увагу, коли ви переходите на роботу з дому.

ПРИЙМІТЬ, ЩО НА ВАС ЧЕКАЄ БАГАТО СПРОБ І ПОМИЛОК

Неможливо миттєво і безболісно перемкнутися на дистанційне навчання. Тому очікуйте, що ви помилятиметеся, але робіть усе можливе, щоб дати цьому раду. Дайте собі час розібратися, радить учителька з Гонконгу. Для своїх учнів вона проводить ті ж уроки, які б проводила у школі, але дає менше навантаження.

ВІЗЬМІТЬ ЧАС НА ПІДГОТОВКУ

Невелика затримка онлайн-навчання в довгостроковій перспективі буде перевагою. Головне – попередньо складіть план впровадження дистанційного навчання, а тоді дійте. Проговоріть логістику, інструкції. Планування полегшить процес.

ОБЕРІТЬ ПРАВИЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ

Існує багато безкоштовних програм і платформ. Але складно спробувати все. Обмежте кількість додатків і платформ, щоб не перевантажити батьків і учнів.

НАСПРАВДІ В ЗМОЖЕТЕ

Перед тим, як щось вдасться, кожен думає, що це неможливо. У вас будуть сумніви в собі та песимізм. Але пам’ятайте, що ви знаєте, як навчати, і розберетеся з усім.

Одна з китайських учительок під час сьомого тижня карантину писала: “У мене вдома троє дітей. Раджу: просто йдіть день за днем. Щодня ставатиме легше, і дистанційне навчання перейде в рутину”.

Зберігайте спокій, будьте відкритими та гнучкими, каже ще один учитель з Китаю. “Усі думають, що не впораються, допоки не поговорять із тими, хто вже працює дистанційно і знає, через що ви проходите”.

ВСТАНОВІТЬ ЧІТКІ ОЧІКУВАННЯ ДО ВЧИТЕЛІВ ТА БАТЬКІВ

Перехід в онлайн додасть усім втоми, тому комунікація повинна відбуватися часто, чітко і коротко.

Підготуйте рубрику “Найпоширеніші запитання і відповіді” про те, як саме ви працюватиме впродовж карантину, щоб і батьки, і вчителі розуміли процеси однаково.

Туди можна додати список сайтів та інструментів, з якими працюватимуть діти. Як зареєструватися і що робити, якщо щось не працює. А також рекомендації для батьків, як підтримати своїх дітей.

Підготуйте покрокові інструкції з користування онлайн-ресурсами. Використовуйте для цього різні формати: відео, текст і скріншоти.

Переконайтеся, що всі знають, як увійти в навчальні додатки і знають паролі.

ЗАБЕЗПЕЧТЕ РІВНІСТЬ

Різне забезпечення – найбільша перешкода в підготовці до онлайн-навчання. Це перше, про що ви маєте думати. Деякі сім’ї не мають комп’ютера для кожного члена сім’ї. Переконайтеся, що додатки і платформи, які ви обрали для дистанційного навчання, працюють на смартфонах.

Ті, в кого взагалі немає інтернету чи комп’ютера, потребуватимуть підтримки. Вчителі, які вже працюють дистанційно з такими учнями, радять сфокусуватися на аналогових засобах: завданнях, для яких потрібні робочий зошит і ручка, а зв’язок підтримувати телефоном.

ВСТАНОВІТЬ РОЗКЛАД

Визначте чіткий час, коли всі мають увійти на платформу. Цілий день перед екраном – багато і для вчителів, і для дітей. Особливо в сім’ях, де є один комп’ютер. Є школи, які організовують дві зустрічі – зранку і після обіду, дозволяючи в перерві сім’ям організувати навчання самостійно. Інші школи розтягують один шкільний день на два дні онлайн.

РОЗВАЖТЕСЬ

Якщо можна – робіть менше. Учні вдома не зможуть працювати так само продуктивно, як у школі. До того ж, якщо у вас є сім’я, вона зараз теж потребує додаткової уваги.

“Чим менше – тим краще”, – так кажуть в Італії. Враховуйте, що чимало батьків працюють з дому, є брати і сестри, які претендують на комп’ютер. Тож один з італійських вчителів радить використовувати Google-форми для тестових завдань, короткі відеосесії, трохи задач і вправ на розширення словникового запасу.

СОЦІАЛІЗУЙТЕСЬ

Робота з дому через відсутність звичного спілкування може пригнічувати як учителів, так і дітей.

Тож спілкуйтеся. Будьте на зв’язку з колегами. Працювати в цей час важко, тож вам потрібна віртуальна компанія людей, які переживають те, що й ви.

ЗАБЕЗПЕЧТЕ АКТИВНІСТЬ

Під час онлайн-навчання треба чи не більше залучати дітей у процес, ніж у класі.

Розділяйте матеріал на менші частини і визначте чіткі вимоги щодо онлайн-активності.

Забезпечте дітям швидкий фідбек (коментарі у спільних документах чи в чатах, щоб мотивувати працювати далі).

Проводьте віртуальні зустрічі, виходьте на відеозв’язок, щоб зберігати живе спілкування.

ОРГАНІЗУЙТЕ НАВЧАННЯ, ЯКЕ УЧНІ ОСИЛЯТЬ САМОСТІЙНО

Пам’ятайте, що батьки можуть бути на роботі або ж працювати з дому, тому не зможуть допомогти дітям. Важливо організувати процес, який не вимагає підтримки батьків.

ЗВАЖАЙТЕ НА СВІЙ ЕМОЦІЙНИЙ СТАН

Ось, що може допомогти:

  • регулярні перерви;
  • фізичні вправи;
  • дотримання звичного режиму сну;
  • менше відволікання (наприклад, вимкнути сповіщення на смартфоні на час роботи);
  • встановлення щоденних і щотижневих цілей.

Джерела:

  • Teaching Through a Pandemic: A Mindset for This Moment, edutopia.org
  • 10 strategies for online learning during a coronavirus outbreak, iste.org

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – stetsik, Depositphotos

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення