Напишіть нам

Всі теми

“Вразило багато чого, а запам’яталося майже все!”. Що вчителі та учні думають про онлайн-заняття від “Смарт Освіти”

Комусь із дітей критично необхідно відволіктися від війни, хтось дивується, наскільки жваво минають заняття, порівнюючи їх зі шкільними, хтось упевнений, що це – можливість і далі здобувати знання, а хтось, окрім усього, любить посміятися разом з іншими дітьми та вчителями.

Натомість хтось з учителів тішиться тому, що може в такий спосіб допомогти наблизити перемогу, а хтось сподівається, що принаймні трішки допоможе дітям відволіктися.

Сайт “Нова українська школа” збирає відгуки вчителів і дітей про онлайн-зустрічі, які влаштовує команда ГО “Смарт освіта”. Для нас дуже цінні відгуки учасників, історії, емоції, те, що їх вразило та що вони переповідали близьким після цих занять.

Ми зібрали історії в другу публікацію, аби зафіксувати ці емоції, а також для того, аби ті, хто ще не відвідували онлайн-зустрічі, зрозуміли, наскільки тут класно й чому це допомагає.

Першу добірку читайте за цим посиланням.

ЩО КАЖУТЬ УЧИТЕЛІ

Віталій Гладун, старший викладач МОІППО, вчитель громадянської освіти, історії та правознавства ЗОШ №26 із Миколаєва

Найбільше вразило те, як 10-річний хлопчик на занятті для більш дорослих дітей був найактивнішим учасником, тому що батьки в нього сформували поклик до читання книжок про Україну. Також вразила дівчинка з 3 класу, яка хотіла бути присутньою на занятті. Тоді я сказав: якщо вона сильно цього хоче, я буду тільки за. Вона дуже зраділа.

Я помітив, що діти, справді, дуже люблять і поважають свою країну. Проте я не знаю, чи це змінилося з війною, чи це було й до. До того ж вони хочуть гратися та пізнавати цей світ, навіть під час війни.

Ще цікаво, що коли я знайомився з дітьми, то запропонував їм побути в ролі супергероя чи супергероїні. Так-от багато з того, що вони пропонували, я не знав. Я усвідомив, що все-таки треба бути ближче до дітей і розуміти їхній світ.

Найбільш щемливий момент для мене був, коли під час заняття відбулася повітряна тривога. Загалом ці заняття – як ковток свіжого повітря, мені подобається робити щось цікаве та корисне.

Мар’яна Люта, вчителька біології та природознавства ЛСЗШ “Будокан” зі Львова, проводила пізнавальну зустріч на тему “Ще раз про клітини”

Попри достатній досвід роботи в дистанційному форматі, я дуже хвилювалася. Діти були активними, багато писали в чаті, виконували різноманітні інтерактивні вправи, висловлювали свої думки. Час пролетів непомітно!

Найбільше зворушило те, що діти зачитували свої вірші, хоча це не була основна мета заняття. Думаю, їм хотілося поділитися своєю творчістю. Для мене найціннішою є можливість спілкуватися з дітьми. Люблю свою роботу! Крім того, я набула нового для себе досвіду роботи з великою кількістю учасників.

Дарія Лукьяненко, учителька української мови та літератури Миколаївської гімназії №31, проводила інтелект-руханку

Насамперед мене вразила активність учнів. Особливо приємно було почути такий позитивний відгук: “Ваш урок змусив мене думати, увімкнути логіку!”. Діти так захопилися уроком, що, на щастя, змогли хоч на короткий час забути про жахи сьогодення.

Смішна історія: один з учнів постійно тримав увімкненою кнопку “піднесена рука”. А коли його запитали, то не дав відповіді на запитання, а емоційно попросив запитувати інших учнів, які підносять руку.

Для мене цінним є спілкування з учнями, їхні безпосередність, оригінальність, нестандартність думок, їхні щирі усмішки, коли вдасться правильно відповісти, захват від якоїсь новинки.

Світлана Ковалик, викладачка англійської мови, факультет іноземних мов в університеті, Мазатлан, штат Сіналоа, Мексика, родом із Калуша, що на Івано-Франківщині, проводить пізнавальні бесіди про Мексику

Я так багато хотіла б зробити для України, для наших людей, для всіх діточок, для моїх рідних та друзів, навіть на початку війни собі місця не знаходила, просто не знала, як і що робити, картала себе, що я далеко. Одного дня, шукаючи українські казки для мого шестирічного сина, натрапила на пост, де можна було знайти не тільки казки, а й різні методи допомоги Україні, і там була інформація для волонтерів-учителів. Я спочатку не повірила, що це можливо, але все ж таки записалася. Виявилося, що все це можливо і просто круто. Усім раджу!

Я вражена активністю дітей, як вони підіймають руки й хочуть брати участь, що в них немає страху відповідати на запитання попри те, що вони не впевнені, чи відповідь правильна. Усі просто молодці! Також я не сподівалася, що діти знають деякі речі про Мексику, яких я у їхньому віці не знала. Мене також вразило, що багато діток, які були на першому занятті, згодом були присутні на наступних моїх зустрічах. Я з нетерпінням чекаю кожного понеділка.

Окрім усього, мене вразило те, що всі дітки (з різних областей України) відповідали українською мовою, навіть із розумінням допомагали мені підібрати правильні українські слова.

Я розумію, що не у всіх є можливість вмикати камеру, але для мене є незабутніми та важливими моментами, коли я бачила реакції дітей, їхні здивування та зацікавленість, як вони уважно слухали й навіть підтанцьовували під мексиканську музику.

Я вже 10 років проживаю в Мексиці, і в мене не було можливості викладати українською чи проводити заняття для українських дітей. Тому для мене це один маленький крок, який допомагає бути ближче до всіх вас і моєї неньки України. Усе буде добре, Україно! Перемога за нами!

Тетяна Волочаєва, вчителька біології та хімії у Liberty School із Харкова, проводить цикли бесід “Таємна робота мозку” та “Розвиток життя на Землі”

Мені дуже приємно, що під час онлайн-зустрічей у дітей завжди виникає пізнавальна цікавість до теми. Вони ставлять запитання, щось уточнюють, хочуть дізнатися більше. Мені радісно, що в складних життєвих умовах діти на наших бесідах відкриті, усміхаються, із задоволенням залучаються до лекції, відповідають на мої запитання з теми, проходять тести, висловлюють свої думки й виражають емоції.

А вразило мене те, що мої науково-популярні бесіди розраховані на учнів від 7 класу, але доєднуються також діти молодшого шкільного віку – вони розуміють мене і їм теж цікаво!

Смішним, на мою думку, було ось що: на одній із зустрічей дівчинка років 10 перед початком бесіди приготувала собі чашку чогось попити та солодку булочку. Я бачила, як хтось дорослий поставив біля неї цю чашку. Перед початком бесіди дівчинка вкусила свою булочку. Але потім забула про неї – так і просиділа всю бесіду з надкусаною булкою в руці.

Під час війни діти стали більш серйозними. Мені здалося, що вони подорослішали… Є також щемливий момент. Після однієї із зустрічей мені зателефонував мій колишній учень, Олег, який зараз навчається в іншій школі. У нього зберігся мій телефон. Він телефонував з іншого міста, де перебуває в евакуації із сім’єю, і сказав: “У мене дуже поганий зв’язок і я не можу приєднатися в зумі. Але знайте, що я завжди дивлюся ваші бесіди у ютюбі. І це надихає мене вчитися далі”.

Ще одна історія: моя учениці Софія вже рік навчається в Кракові. Вона кілька разів приходила до мене, знає, який вигляд має моя квартира. Після однієї з бесід Софія зателефонувала мені у вайбері й каже: “Я бачила вас у ютюбі. Ви досі в себе вдома, у Харкові! Тікайте звідти! Ми заберемо вас від кордону та знайдемо житло”. Але я не можу… Це моя земля, моє місто, мій дім. Ми переможемо! Знову відкриються школи. І тоді будуть дуже потрібні вчителі, ті, хто зустріне дітей у школах.

Під час онлайн-зустрічей мені подобається вчити, показувати дітям щось нове, чого вони не знали й чого немає в підручниках. Подобається розширяти світогляд. Я дістаю задоволення, коли бачу зацікавленість у дітей, їхні усмішки, гарний настрій.

Марія Уємова-Косова, вчителька початкових класів у НВК “Новопечерська школа” в Києві, проводила заняття “Весна”, “Морська подорож”, “Досліджуємо мозок”, “Емоції та настрій”, “Мої мрії. Колаж бажань”, “Казколенд”

Якось у мене на занятті був цілий зоопарк. Котик – на руках у дівчинки, песик – у хлопчика, який постійно заглядав у камеру, папуга на плечі та спритний хом’ячок.

З кожним разом усе більше й більше впевнююсь, що недарма вирішила долучитися до цієї ініціативи. Дійсно, на підготовку ти витрачаєш не одну годину, але це того вартує. Бо у відповідь отримуєш підтримку, усмішки, допитливі оченята, спілкування, позитив, натхнення. У такі моменти розумієш, що ти на своєму місці.

Валентина Черномазюк, учителька початкових класів НВК №7 із Хмельницького, проводила заняття “Сонячні квіти на радість людям” про Марію Примаченко та Катерину Білокур

Учителька пише: Під час знайомства я запропонувала діткам вмикати камеру: якщо люблять зиму, народився/-лася навесні, уміє кататися на роликах, переглядає ТікТок, любить співати, учора читав/-ла), вміє сідати на шпагат, на столі лежать олівці. Я помітила, що було багато діток, які на кожну сказану фразу, вмикали камеру, тобто гармонійно розвинені, мають захоплення.

Згодом я дійшла висновку, що діти вміють слухати та запам’ятовувати. Після розповіді про художниць, запропонувала вікторину, усі відповіді були правильні. Одна дівчинка розповіла, що читала про Марію Примаченко та Катерину Білокур, захоплюється картинами художниць.

Діти дуже відкриті, хочуть спілкуватися, навчатися. Дівчинка, яка наприкінці зустрічі доєдналася до нас, розхвилювалася, що не встигла намалювати та пропустила мою розповідь, цікавилася, як переглянути зустріч.

Дітки малювали квіти, були й патріотичні роботи, а згодом показували свої малюнки. Юна художниця сказала: “Мій малюнок від щирого серця”. Усе це – новий формат, аудиторія, кількість діток! Я цілком себе реалізувала на цій зустрічі, відчула значущість спілкування з дітками. Перезавантажилась! Готова до нових зустрічей.

Лариса Заболотня, вчителька зарубіжної літератури, Криворізький навчально-виховний комплекс №129 “Гімназія-ліцей академічного спрямування”, проводила заняття “В гостях у казки” для учнів 5 класу

Лариса ділиться: Найбільше вразило те, що діти дуже скучили за спілкуванням, вони всі хотіли висловитися й дуже ображалися, коли черга до них не доходила через брак часу. Вразили щирість та безпосередність відповідей. Вразило також те, як вони ставляться до всього, що відбувається в нашій країні, і те, наскільки щиро вони бажають, аби наша країна перемогла і всі вони змогли повернутися додому.

Дуже сподобалася казка, яку ми склали прямо під час зустрічі, було зрозуміло, що спільних занять, до яких звикли більшість дітей, їм теж бракує. Дуже сподобалось, як усі учасники зустрічі показували своїх домашніх улюбленців. Це було дуже мило.

Так, безумовно, діти змінилися. Вони стали більше говорити про “дорослі” речі (постріли, вибухи), те, чого не має в жодному разі бути в дитинстві. Але дуже хотілося підтримати кожного з них.

Щемливо: веселка, яку їм подарувала королева Казковії. Це чарівна веселка, яка може здійснювати бажання. Усі ми мріємо про одне – щоби швидше настав мир. Дуже хочеться хоча б у такий спосіб підтримати дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах. Мабуть, такого досвіду мені бракувало. Хочу повторити подібну зустріч.

ЩО КАЖУТЬ ДІТИ

Соломія Бобрик із Бучі, 7 років: Я побачила оголошення про онлайн-зустрічі на фейсбук-сторінці місцевого відділу освіти. Вирішила долучитися, щоби дізнаватися щось нове та розширити свій світогляд. Найбільше сподобалася англійська мова з Марком Лонгом, дуже цікавий учитель. Загалом усе зрозуміло та захопливо. Мені подобаються заняття через можливість здобувати нові знання та відволікатися від пережитого.

Коля Малахов із Броварів, 10 років: У шкільний чат учителька скинула посилання на онлайн-зустрічі. Я вирішив спробувати доєднатися, щоби дізнатися щось нове та не сумувати. Найбільше сподобалися заняття про психологію. Дуже імпонує те, що на заняттях багато діток, можна поспілкуватися.

Микола Могильда з міста Южноукраїнськ Миколаївської області, 14 років: Я дізнався про онлайн-зустрічі від класного керівника. Це було для мене новим. Захотів спробувати, дізнатися щось цікаве та корисне. Найбільше мені імпонують уроки, присвячені основам кіномистецтва та роботі актора в кадрі викладача Семена Горова. Це важливий досвід! Це дуже круто!!!

Лєра Полухіна з Херсона, 10 років: Про онлайн-зустрічі розповіла мама. Мені стало цікаво, тому я долучилася. Загалом мені сподобалися всі уроки, які я відвідувала, – усе дуже захопливо. Найбільше імпонують заняття через те, що ти не просто “пялишся” в екран телефону, а проводиш час із користю.

Віктор Попов із Києва, 10 років: Вчитель із моєї школи надіслав мені багато корисних посилань – і я обрав це. Ці уроки здалися мені найбільш офіційними та підлаштованими під мій розпорядок. Найбільше мені сподобалися уроки про роботу головного мозку. Там розповідають багато нового. Також цікаві уроки про 3D-малювання, адже я люблю малювати. Загалом мені подобаються заняття тим, що вчителі все зрозуміло пояснюють та відповідають на запитання.

Богдан Жорняк із Києва, 10 років: Мені дуже сподобалася атмосфера під час цих зустрічей. Дізнався багато цікавого, багато чого зробив із паперу. Дуже імпонують тематичні зустрічі Марини Кисіль. Кожного разу Марина нас підтримувала, підбадьорювала. Я з нетерпінням чекав на ці заняття.

Андрій Онопрієнко з Харкова, 13 років: Я випадково знайшов в інтернеті онлайн-зустрічі – стало цікаво і вирішив долучитися. Найбільше мені сподобалися уроки біології Тетяни Волочаєвої. Наприклад, “Таємна робота мозку”. Загалом мене вразила будова мозку і створення світу. Мені подобаються ці заняття, бо тут гарні вчителі, проста подача матеріалу дітям.

Вікторія Сімоненко з Чернігова, 15 років: Я дізналася про онлайн-зустрічі зі сайту НУШ. Вирішила долучитися, щоби поспілкуватися з цікавими людьми та однолітками. Мені найбільше імпонують уроки, присвячені Україні та українській мові, адже я дуже люблю нашу країну та її мову. Найбільше вражає щирість викладачів. Ці заняття є чудовою можливістю учням та вчителям із різних куточків України об’єднатися в такий важкий період.

Тетяна Усата, мама 8-річної Світлани: Це корисно для відволікання від війни. Дітям потрібні знання та підтримка чудових викладачів. Дитині найбільше сподобалися:

  • Англійська з Elsa Canario. Сподобалося, що можна відповідати на запитання, шукати предмети демонстрації для вчителя. Вона дуже позитивна та доброзичлива
  • Музика з Марком Кауфман-Портніковим! Ці заняття корисно дивитися разом із дитиною, оскільки дуже багато цікавих фактів, прикладів, пояснень, які зрозумілі дітям. А безмежне кохання Марка до музики надихає й мотивує для занять музикою!
  • 3D-малювання із Сергієм Васютіним. Дуже позитивний і мудрий викладач! Напрочуд хороше почуття часу, настрою дітей. Дає інформацію зрозуміло та весело. Наприкінці кожного уроку дітки можуть похвалитися вдома красивим малюнком 3D.

На англійській дочка відповідала так часто, що її вчителька запам’ятала й вони навіть почали листуватися в телеграмі. Після уроків Марка Кауфман-Портнікова вдома сім’єю почали слухати класику. За порадою Сергія Васютіна малюнки вішаємо на стіну, це дуже відволікає від бід, які навалилися. Дуже приємно спілкуватися з людьми, закоханими у свою справу!

Софія Сабліна з Дніпрорудного, 14 років: Дізналася про онлайн-зустрічі від мами й вирішила долучитися, щоби було легше навчатися в майбутньому. Найбільше мені подобається англійська мова. Тому що цікаво дізнатися щось нове, здобувати нові знання від спілкування з людьми з інших країн. Дуже подобається досвід спілкування англійською мовою наживо.

Лук’ян зі Львівщини, 7 років: Мама знайшла ваші онлайн-заняття на сайті. У моїй школі не було навчання, тому я вирішив долучитися. “Парк панд” та “Морські пригоди” були пізнавальними та цікавими заняттями. Подобається що ми всі з різних міст, але спілкуємося. А ще можна провести час цікаво і з дому.

Катерина Косенко зі смт Каланчак, Херсонська області, 14 років: Дізналася про онлайн-зустрічі від рідних із Миколаєва. Вирішила долучитися, щоби продовжувати навчання, цікаво бути на уроках інших учителів з іншими дітьми. Класно, що багато творчих занять, які розвивають творчі грані дітей.

Найбільше сподобалися уроки англійської, фізики, малювання, обговорення творів українських митців, 3D, розвиток англійського алфавіту, цікаві міста Лондона, фітнес-заняття. Усе подобається. Ці уроки дають багато цікавої, практичної, пізнавальної інформації. Такого на своїх уроках у зум не спостерігаю.

Подобається те, що багатогранна інформація, практична, творча, ведення зумів насичене, багато дітей із різних міст. Усе це – кльово!

Ірина Еліс, мама дітей 7 і 10 років із Кракова: Я дізналася про онлайн-зустрічі, коли прочитала пост у фейсбуці Світлани Ройз. Це – яскрава можливість побути в україномовному середовищі. Подобається інтерактивний формат роботи з дітьми, англійські заняття, теми уроків, онлайн-заняття щосуботи – це коли мої діти вільні від основної школи.

Денис Семенець із Києва, 16 років: Дізнався про онлайн-зустрічі від друзів. Вчителі розповідають цікаво, цієї інформації немає в підручниках. Особливо сподобалася Татяна Волочаєва, тема про мозок та розвиток життя. Найбільше запам’яталося те, що в нас у животі є резервний мозок. До того ж дуже сподобалося, коли під час розповіді про різні відділи головного мозку ми робили вправи, щоби дослідити рефлекси кожного з мозкових відділів.

Ілля Стьожка з Обухова, 10 років: Я долучився, бо хочу одержувати знання. Мене вразило багато чого, а запам’яталося майже все. Найсмішніше було, коли я підняв руку і впав зі стільця. А найцінніше – це знання.

Юлія Бойцева з Києва, 10 років: Я долучилася, бо мені сподобалися теми занять. Найбільше сподобалися уроку про історію моди, адже мені цікава ця тема. Мене здивувало, що мене викликав учитель з Англії, хоча на зустрічі було близька 100 дітей. Я сміялася, коли побачила вчителя в костюмі котика. Загалом дуже круті вчителі!

Марія Панфілова з Одеси, 15 років: Дізналася про онлайн-заняття зі сайту НУШ, мені здалося це цікавим. Найбільше сподобалися уроки Тетяни Волочаєвої про роботу мозку та про розвиток життя на Землі. Вчителька наводить багато цікавих прикладів і зрозуміло пояснює. Мене вразило, що навіть безхребетні тварини мають інтелект. Мені імпонує різноманітність онлайн-бесід, спроба подивитися на світ по-новому.

Олег Москальов із Харкова, 17 років: Я дізнався про онлайн-заняття на сайті НУШ. Вирішив долучитися, тому що не хочу зупиняти навчання. Цей проєкт є можливістю не тільки не забувати те, що вже знаєш, а і здобувати нові знання.

Мені понад усе сподобалися заняття з біології. Вчитель дуже кваліфікований, завжди ретельно підходить до занять, тому ніколи не буває нудно. Найголовніше те що, він дуже любить свій предмет і свою професію. Тому його запал передається мені – і я зі ще більшою жагою хочу занурюватися у вивчення цього предмета. Найціннішим є те, що ці заняття надають можливість і далі набувати знання та підіймають настрій.

Марія Марковська, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – Milkos, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення