Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Як зацікавити математикою в НУШ: поради від вчительки з ТОП-50 Global Teacher Prize Ukraine

Математична компетентність – одна з ключових у НУШ. Вона передбачає, що учень буде:

  • виявляти прості математичні залежності в навколишньому світі;
  • моделювати процеси та ситуації із застосуванням математичних відношень та вимірювань;
  • усвідомлювати роль математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті.

Проєкт “Дружня школа” попросив учительку з ТОП-50 премії Global Teacher Prize Ukraine 2019 поділитися методами, які зацікавлять дітей математикою.

Наталія Довгополюк, ЗОШ І-ІІ ступеня села Мстишин (Волинська область)

1. “Гаряча картопля”. Діти стають у коло і під музику за порядком передають “картоплину”. Картоплина – це згорнені один в інший аркуші паперу із запитаннями (на кожному аркуші – одне запитання). Коли музика зупиняється, дитина, в якої в руках опинився згорток, розгортає верхній аркуш і відповідає на запитання. Гра продовжується далі. Інший варіант гри – коли учні самостійно пишуть запитання.

Запитання можуть бути такі:

  • скільки в році місяців?
  • назви найменше трицифрове число;
  • 4 м =… см;

2. Чотири кути. Візьміть чотири аркуші паперу і підпишіть їх. Наприклад, один аркуш – “Геометричні фігури”, другий – “Числа, менші 100”, третій – “Парні числа”, четвертий – “Відстань”. Покладіть аркуші в чотири кути класу.

Роздайте учням по одній картці з різними поняттями. Там може бути написано: “квадрат”, “74”  чи “30 метрів”. Дитина має віднести свою картку в правильний кут. І зупинитися там. Потім можна записати на дошці всі отримані числа з певної рубрики і сортувати їх у порядку зростання чи спадання.

3. Порахуй за хвилину. Виведіть завдання на мультимедійну дошку чи проєктор і встановіть таймер. Нехай діти перевірять самі себе або одне одного.

4. Чотири кути (з ватманом). Візьміть ватман, проведіть на ньому діагоналі (у вас вийде чотири трикутники). Поділіть клас на чотири групи. Оберіть поняття, до якого діти писатимуть відомі факти: це може бути квадрат чи трикутник. Дайте аркуш першій команді, нехай вона запише один факт і передасть ватман наступній групі.

Для 3-4 класу можна ускладнити завдання: перша група пише все, що знає про квадрат, друга – про трикутник і так далі. Тоді ватман, поділений на чотири трикутники, отримує кожна група. І кожна записує все, що знає про свою фігуру (інколи діти складають задачі). Кожна група передає свій аркуш наступній по колу. Команди перечитують всі факти і доповнюють. Якщо немає, що додати – малюють серце чи квітку. Потім можна прикріпити ватмани на дошку і зробити презентацію. Діти самі визначають спікерів.

5. Рахуйте з Google. Якщо у вас у класі є комп’ютер – подорожуйте в інтернеті. Шукайте відстані між містами. Оберіть кілька напрямків від вашого міста до інших. Ці відстані можна порівнювати, розташувати в порядку зростання чи спадання. Обчислювати, до якого міста відстань буде найдовшою.

6. Користуйтеся завданнями з журналу “Джміль” (рубрика “Клуб кмітливих” та “Ігротека”), генератором завдань із сайту “Розвиток дитини” (завдання може створювати як учитель, так і діти).

7. Рахуйте героїв казок або скільки разів трапляються певні слова у книжці.

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – geralt, Pixabay

Цей матеріал був створений за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені в цьому матеріалі думки жодним чином не відображають офіційний погляд Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення