15 128
0
Міністр освіти і науки Оксен Лісовий окреслив пріоритети своєї роботи на посаді, відповідаючи на питання ведучих і глядачів.
Повний ефір “Сніданку з 1+1” із Оксеном Лісовим можна переглянути за посиланням.
Зокрема, міністр наголосив, що основним пріоритетом української освіти має бути безпека учасників процесу, створення якомога більшої кількості укриттів. За його даними, зараз мінімальні укриття – не бомбосховища – мають від 55 до 66 % шкіл.
Створення укриттів і розширення наявних дозволить максимально вивести навчання в офлайн, щоб діти й підлітки, крім знань з предметів, здобували і так звані “м’які навички”. Там же, де офлайн з безпекових причин неможливий, МОН планує працювати над підвищенням якості дистанційного навчання, зокрема завдяки забезпеченню вчителів та дітей необхідними гаджетами.
Серед інших напрямів роботи Лісовий назвав тотальну цифровізацію освіти та підвищення заробітних плат освітянам усіх рівнів, зміну ставлення до профтехосвіти в суспільстві, а також розв’язання проблеми із друком підручників.
Окремо міністр висловився про необхідність викладання військової справи в певному обсязі в закладах середньої освіти: “У цьому є доцільність. … Для дітей важливо усвідомлювати свою спроможність протистояти. Сьогодні і дитина, і підліток – це людина, яка проживає війну так само, як дорослі. Тільки доросла людина уже сформована і міцно стоїть на ногах, тож може протидіяти: донатити, волонтерити, працювати на роботі, воювати. Дитина всього цього не може. … І вона ставить собі запитання: “А що я можу зробити, якщо вони зайдуть прямо сюди, в клас?” Ми не повинні втягувати дітей у війну ментально, але ми повинні дати їм певні інструменти. Тож певний рівень підготовки в старших класах може бути, однак кількість предметів має лишатися раціональною, потрібно знайти баланс”.
Наостанок Оксен Лісовий наголосив, що жоден міністр не може самотужки змінити систему освіти – справжня реформа йде зі свідомості усіх учасників освітнього процесу, “знизу”: “Громадяни повинні [це] усвідомлювати і бути активними драйверами змін. Якщо ми спільно не будемо виводити освіту в пріоритет, ми не досягнемо системних змін. Справжня реформа йде знизу: зі свідомості вчителя, зі свідомості директора школи, з активності студента, з активності підлітка. Тому закликаю до цієї активності”.
Читайте також: “Тематичні плани застарілі, а МОН обмежується відписками: предмет “Захист України” досі ділить знання на “хлопчачі” та “дівчачі””.
Фото: титульне – Міністерство освіти і науки України, у тексті – скриншот ефіру “Сніданку з 1+1”
Обговорення