Напишіть нам

Всі теми

6 Січня 2021

Через складність багатьох підручників НУШ учні можуть засвоїти їх лише на 30%

Дослідження підручників для 1–3 класів показало, що багато з них мають проблеми туманності та складності тексту.

Про це розповіла завідувачка відділу навчальної літератури УІРО, експертка проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС Тетяна Харламова.

“Коли в межах мовного аналізу ми дослідили тексти з підручників кваліметрічними методами (за допомогою спеціальних формул), виявилося, що за показниками “складність тексту” або “туманність тексту” багато підручників мають такий результат: учень 1–3 класу може усвідомити текст тільки на 30%. Чи може такий підручник використовуватися в школі? Ні, він шкідливий для учня”, – зазначила Харламова.

Також вона розповіла про інші проблеми, які виявив аналіз підручників НУШ:

  • Підручник не відповідає Державному стандарту початкової освіти та Типовій освітній програмі;
  • Не відповідає принципам компетентнісного навчання;
  • Застарілий контент, що віддзеркалює наукові парадигми минулого. Наприклад, підручники з інформатики  дуже консервативні. Зазвичай там зображені технічні засоби, які не використовуються 2030 років, і нині вже навіть немає таких роз’ємів. Це говорить про те, що підручники пишуть дуже швидко й часто роздруковують зі старих матеріалів;
  • Немає чіткої методологічної лінії у навчальних матеріалах;
  • Недостовірність інформації, фактологічні помилки;
  • Порушення логіки формулювання понять;
  • Повчальні та нецікаві для учнів тексти;
  • Орфографічні, стилістичні помилки;
  • Складність тексту не відповідає віковим особливостям дітей;
  • Несучасна візуальна стилістика;
  • Порушення принципів універсального дизайну, інклюзії;
  • Дискримінаційний зміст контенту й візуальних елементів.

Докладніше про проблеми українських підручників та як перевіряють якість підручників у Фінляндії читайте в нашому тексті.

Фото: автор – AndreyPopov, Depositphotos

Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.


Обговорення