9 018
0
У фінських школах є чотири види оцінювання – діагностичне, формувальне, підсумкове та прогностичне.
Про це йдеться в статті “Нової української школи” про оцінювання у Фінляндії.
Діагностичне оцінювання. На початку навчання вчитель визначає рівень компетентностей учнів – вимірює початковий рівень, перевіряє, що діти вивчили раніше. Це вимірювання може бути тестом, бесідою, читанням зразка тощо. На основі результатів учитель може планувати викладання.
Формувальне оцінювання – відбувається під час навчання, сприяє кращим результатам учнів і ґрунтується на поставлених цілях. Його можна проводити як обговорення результатів оцінювання між учнем і вчителем, зустрічі з батьками і учнем. Формами формувального оцінювання є самооцінювання, оцінювання з боку однолітків. Наприклад, учні читають тексти в парах і дають одне одному конструктивний зворотний зв’язок щодо швидкості та акторської майстерності.
Підсумкове оцінювання – оцінювання рівня компетентності. Його проводять після вивчення модуля та по завершенні навчального року. Вчителі складають звіт наприкінці навчального року – як учень досяг поставлених цілей. Форму усного чи письмового звіту затверджує муніципалітет або школа.
Прогностичне оцінювання – попереджувальне. У його межах ставлять цілі на майбутнє навчання, спільно з учнем обговорюють, що і як вивчати в майбутньому, якої допомоги потребує дитина.
Детальніше читайте у нашій статті “Оцінювання – це навичка і завжди діалог. Фінський досвід”
Нагадаємо, оцінювання у фінських школах ґрунтується на 6 принципах.
“Нова українська школа”
Фото: автор – racorn, Depositphotos
Цей матеріал підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу та Міністерства закордонних справ Фінляндії. Висловлені тут погляди жодним чином не можуть сприйматися як офіційна думка Європейського Союзу чи Міністерства закордонних справ Фінляндії.
Обговорення