2 609
0
15-річні хлопці частіше за дівчат планують працювати інженерами, ученими, архітекторами й фахівцями ІКТ.
Про це свідчать результати міжнародного дослідження PISA, ідеться у перекладі звіту від Українського центру оцінювання якості освіти.
Дослідження покликане оцінити, чи планують підлітки кар’єру, пов’язану з природничо-науковими дисциплінами.
Зокрема, майже кожен четвертий (24%) 15-річний підліток планує обрати професію, що потребує підготовки з природничо-наукових дисциплін після обов’язкової середньої освіти.
Серед них 8,6% учнів планують працювати професіоналами, яким потрібна вища освіта з природничо-наукових дисциплін та інженерії (наприклад, інженер, архітектор, фізик чи астроном), 11,4% – медичними працівниками (наприклад, лікар, медсестра / медбрат, ветеринар, фізіотерапевт), 2,6% – фахівцями в галузі ІКТ (наприклад, розробник програмного забезпечення, програміст застосунків) та 1,4% – фахівцями в галузі техніки, пов’язаної з наукою, та асоційованими фахівцями (наприклад, інженер-технік з електрики чи телекомунікацій).
У середньому в країнах ОЕСР хлопці та дівчата майже однаковою мірою планують працювати в галузі природничо-наукових дисциплін: майже 25% хлопців та 24% дівчат.
Проте є різниця у виборі конкретних професій між хлопцями й дівчатами. Хлопці вдвічі частіше планують працювати інженерами, ученими або архітекторами. Також у сфері ІКТ планують працювати 4,8% хлопців та лише 0,4% дівчат.
Водночас дівчата майже втричі частіше планують працювати лікарями, ветеринарами, медсестрами чи фахівчинями в галузі медицини.
“Хоча дані PISA показують лише очікування 15-річних підлітків, які можуть змінитися до того, як буде зроблено вирішальний вибір професії, різниця між очікуваннями хлопців і дівчат у віці 15 років тісно збігається з останніми показниками зарахування на бакалаврські програми вищої освіти.
У 2013 році і в середньому по країнах ОЕСР жінки становили 78% нових здобувачів програм охорони здоров’я та соціального забезпечення, але лише 30% нових здобувачів природничо-наукових або інженерних / інжинірінгових програм”, – ідеться в дослідженні.
Нагадаємо, дослідження PISA показало, що діти з бідних сімей мають гірші знання з математики, ніж із багатих.
Також понад половина школярів у розвинутих країнах не можуть відрізнити факт від домислу.
“Нова українська школа”
Фото: автор – ArturVerkhovetskiy, Depositphotos
Обговорення