Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

30 Квітня 2024

Фінальний модуль “Національного проєкту: пишемо есе” вже на сайті: як використовувати матеріали

На сайті “Національного проєкту: пишемо есе” від ГО “Смарт освіта” вийшов фінальний 9 модуль “Аргументативний лист-звернення”. Методичні матеріали, розміщені на платформі, педагоги й педагогині можуть використовувати під час занять з розвитку навичок письма, критичного мислення й читацької грамотності учнів і учениць.

Ознайомитися з розробками, які містить дев’ятий модуль, усі охочі можуть за посиланням.

Вісім попередніх розділів:

  1. “Регулярне письмо”;
  2. “Мета текстів та різновиди есе”;
  3. “Долучаємося до розмови: шукаємо дискусійні питання, судження і приєднуємося до розмови”;
  4. “Поєднуємо докази й тезу”;
  5. “Стіл Етвуд. Приєднання до розмови, що триває”
  6. “Поєднання та аналіз текстів”;
  7. “Побудова есе”;
  8. “Вчимося писати есе”

можна також переглянути на сайті за лінком.

Дев’ятий модуль “Національного проєкту: пишемо есе” містить такі матеріали для вчительства:

У новому розділі школярам і школяркам пропонують дослідити запити аудиторії, до якої вони будуть звертатись у своїх есе, а також дізнатися про методи, що допоможуть це зробити. Адже від чіткого розуміння потреб та інтересів читачів залежатиме:

  • формулювання тези;
  • влучність прикладів;
  • наповнення есе фактологічними даними з перевірених джерел.

Зокрема, методика, запропонована в модулі “Аргументативний лист-звернення”, передбачає такий алгоритм дій на уроці:

  1. учні досліджують поняття цільової аудиторії та мовні засоби, які ми використовуємо, щоб “достукатися” до кожної соціальної групи;
  2. школярі знайомляться зі списком проблемних питань і обирають цікаву для них тему;
  3. учні за допомогою графічних опорних схем досліджують у малих групах обрані проблемні питання;
  4. діти (у невеликих групах, самостійно або в класі) формулюють тезу до проблеми, яка є влучною для їхньої цільової аудиторії;
  5. учні визначають тип доказів, необхідних для роз’яснення проблеми та спонукання аудиторії до дій;
  6. школярі пишуть аргументативний лист-звернення;
  7. діти зачитують роботи одне одного, щоб оцінити зміст аргументів і внести власні пропозиції для поліпшення текстів;
  8. після редагування есе учні разом з учителем надсилають фінальні варіанти листів реальній цільовій аудиторії (наприклад, лист-звернення до Міністерства освіти і науки України).

Методичні матеріали, зібрані у 9 модулі, містять інструкції щодо написання есе й формування його структурних елементів. Крім того, у розділі подані вправи, які допоможуть дітям і підліткам:

  • визначити й дослідити різні цільові аудиторії;
  • формулювати цілі обговорення соціально важливих питань;
  • добирати факти, приклади, коментарі, щоб підсилити свої аргументи для ефективної комунікації;
  • писати аргументативний лист-звернення;
  • аргументовано оцінювати роботи одне одного;
  • вносити правки з огляду на власні оцінки й ті, що дали інші учні та учениці.

Автори також звертають увагу, що в цьому блоці дуже важливе активне доєднання педагога до створення аргументативного листа-звернення. Адже саме лист учителя має стати прикладом для учнівства.

Довідково:

Матеріали напрацьовані командою розробників на основі інструментів, наданих National Writing Project (NWP) – американською організацією з 50-річною історією, яка об’єднує вчителів шкіл, викладачів університетів, дослідників та письменників. Матеріали, надані NWP, мають доказову ефективність у навчанні написання формальних есе. Їх використовують у школах США понад 10 років. Викладання за цими методиками покращує вміння учнів добирати докази з джерел на підтвердження своїх тез, структурувати текст, логічно та аргументовано письмово формулювати думку.

Національний проєкт: пишемо есе” здійснює ГО “Смарт освіта” за підтримки Grammarly, National Writing Project, Theirworld та Global Business Coalition For Education.

Читайте також: “ГО “Смарт освіта” презентує “Національний проєкт: пишемо есе”: що вже можуть використовувати вчителі”.

Титульне фото: Ірина Хворостовська (Красилів)


Обговорення