Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

21 Квітня 2021

МОН розробило план апробації і впровадження НУШ у базовій школі

У МОН розробили проєкт із розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для реалізації Стандарту базової освіти НУШ.

Про це йдеться в наказі МОН

Зокрема, проєкт передбачає розроблення:

  • навчально-методичного забезпечення для реалізації нового Державного стандарту базової середньої освіти;
  • навчальних матеріалів для модельних навчальних програм;
  • організаційно-методичного інструментарію для педагогів базової школи на засадах концепції НУШ;
  • типової програми підвищення кваліфікації педпрацівників, дистанційних курсів підготовки;
  • системи оцінювання освітніх досягнень здобувачів загальної середньої освіти, а також її експериментальну апробацію, нових вимог до ДПА;
  • виховної складової освітнього процесу НУШ та його експериментальну перевірку.

У межах проєкту підготують вчителів-учасників проєкту до експериментального навчання за новим стандартом. Для них також передбачене наставництво.

Також планують постійний моніторинг ефективності впровадження Держстандарту, апробацію варіантів типового навчального плану і експериментальну перевірку реалізації стандарту.

СПИСОК (ПІЛОТНИХ) ШКІЛ-УЧАСНИЦЬ МОЖНА ПРОГЛЯНУТИ ЗА ЦИМ ПОСИЛАННЯМ

Окрім того, планують навчити регіональні тренерські групи, вчителів і представників шкільних адміністрацій з усіх освітніх галузей, внести зміни до освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів педагогічних закладів вищої освіти.

Наразі відпрацьовують навчальний курикулум для педпрацівників – від створення рамкової програми підготовки до впровадження в повному обсязі концепції, змісту і методів НУШ у 5–9 класах.

Етапи проєкту розподілили протягом 2021–2027 років:

  1. Організаційно-підготовчий (квітень–жовтень 2021 року). Планують створити робочу групу, яка здійснюватиме науково-методичний супровід експерименту, розробити необхідні навчальні та методичні матеріали, провести тренінги для регіональних тренерів і адміністрацій шкіл у регіонах та підготовку для вчителів-учасників проєкту.
  2. Формувальний (листопад 2021–червень 2026). Розроблення, апробація та коригування навчально-методичного забезпечення, наставницька підтримка вчителів, розроблення відповідних  інструктивно-методичних матеріалів щодо системи оцінювання і нових вимог до проведення ДПА, а також моніторинг досягнення очікуваних результатів навчання учнів.
  3. Узагальнювальний етап (липень 2026 – грудень 2027). Планують узагальнити результати проєкту та сформувати висновки, скоригувати навчальні матеріали, дослідити досягнення очікуваних результатів навчання учнів 9-х класів, підготувати та видати навчальні й методичні матеріали за результатами проєкту.

Наказ повністю можна проглянути нижче. У ньому також є перелік (пілотних) шкіл-учасниць, склад науково-методичної ради, списки відповідальних виконавців за регіонами й регіональних координаторів проєкту.

Nakaz_406_02_04_2021

Завантажити документ

Нагадаємо, що у вересні 2020 року уряд затвердив новий освітній стандарт для 5–9 класів. У лютому 2021 року МОН затвердило Типову освітню програму до нього. До 30 квітня можна подавати модельні навчальні програми на перевірку.

Читайте також

Як школі підлаштувати нову типову програму для 5–9 класів під свої потреби

Відповідаємо на запитання: усе про модельні навчальні програми для розробників і шкіл

Фото: автор – AndrewLozovyi, Depositphotos


Обговорення