812
0
На деокупованих територіях Харківщини до роботи в школах залучили 70 студентів і викладачів педагогічного університету і гуманітарно-педагогічної академії. Така потреба виникла через дефіцит кадрів, адже після звільнення регіону частина вчителів-колаборантів виїхала з окупантами до росії.
Про це повідомили на порталі “Суспільне”.
Зокрема, в селищі Приколотному, що на Купʼянщині, половина вчителів погодилася співпрацювати з російськими окупантами й впроваджувати освітній процес за програмою ворога. Однак після звільнення громади в закладі освіти на майже 200 учнів залишилося лише 11 педагогів, адже колаборанти або виїхали, або не були допущені назад до викладання. Щоб забезпечити ліцей необхідною кількістю вчителів, сюди перевели педагогів із філії закладу освіти та взяли на роботу двох студенток, які поєднують власне навчання з роботою в школі.
“Навантаження велике, воно навіть максимальне, бо в мене всі класи. Спочатку було важко, але з часом у мене все почало виходити. Мені допомагають, підказують”, – розповіла студентка третього курсу Карина Пєтухова.
Крім того, з 76 вчителів громади, які працювали до початку повномасштабного вторгнення росії, наразі продовжує викладати лише третина: дехто виїхав до Європи або росії, дехто звільнився. Через нестачу кадрів, зокрема, у двох закладах освіти Куп’янської громади залишили лише початкову школу.
“Жоден учитель, який вийшов працювати за російською програмою минулого року, не допущений до роботи з учнями. Офіційно вони не під слідством і офіційних звинувачень немає, але я знаю реальну картину”, – зазначив начальник Вільхуватської сільської військової адміністрації Євген Шаповал.
Загалом, на Харківщині до роботи на деокупованих територіях залучили 70 студентів і викладачів з обласного центру. Наразі залишаються відкритими ще 40 вакансій. Однак, за словами директорки обласного департаменту науки і освіти Ольги Безпалової, серйозного дефіциту кадрів немає, а тому в педагогах з інших регіонів держави наразі немає потреби.
Читайте також: ”Освітня деокупація: чому вчать в школах Криму та як інтегрувати кримських дітей в український простір після звільнення півострова”
Титульне фото: “Суспільне. Харків”
Обговорення