Рано чи пізно прохання купити телефон чують кожні батьки. Про те, як правильно обрати перший гаджет для дитини, яким він має бути, що таке цифрове передозування і чим воно небезпечне для дітей, розповідають у сьомому епізоді подкасту “Хороших батьків не блокують” від #stop_sexтинг у співпраці з The Ukrainians Media.
Про це “Новій українській школі” розповіли творці подкасту.
Прослухати випуск можна за цим посиланням. Запрошеною експерткою стала Катерина Сердюк – дитяча й перинатальний психологиня.
Влітку 2023 року ЮНЕСКО презентувала доповідь про гаджети в школах. Експерти наполягали: телефони в школах треба заборонити, адже вони шкодять успішності, погано впливають на самоконтроль й емоційну стабільність, посилюють тривожність у дітей. З 1 вересня у Львові ініціювали заборону використовувати мобільні телефони під час уроків, але після обурення батьків – у воєнний час діти мають бути завжди на зв’язку – заборону змінили на рекомендацію.
Основні поради про перший телефон для дитини такі:
- Потрібно визначити мету: навіщо дитині смартфон? Батькам радять поставити собі питання, що вони хочуть, щоб дитина там робила: тримала з ними зв’язок, проходила розвиваючі ігри тощо. Виходячи з мети, буде легше обрати гаджет: смартгодиник, кнопковий телефон чи смартфон. Для навчання краще обирати планшет, ноутбук чи комп’ютер.
- Цінно буде погодити правила: коли й де можна користуватися смартфоном. Наприклад, не варто брати смартфон за стіл під час їжі, краще відкласти його, якщо вся родина зібралася, аби провести час разом, коли дитина переходить дорогу тощо.
- Якщо батьки хочуть, щоб дитина менше часу була онлайн, варто пам’ятати декілька моментів. “По-перше, зверніть увагу на себе: де лежать ваші гаджети, коли ви їсте і спілкуєтесь з родиною, бо діти – наше дзеркало. По-друге, будьте готові до синдрому “скасування” – емоційної реакції дитини”, – зазначають експерти. Від появи смартфона в дитини потрібно проговорювати правила й обмеження, щоб сформувалася звичка.
- Зрозуміти, що дитина забагато часу проводить онлайн, можна за такими ознаками: перезбудження, агресія, розсіяність уваги, замкнутість, відсутність інтересу до усього, крім гаджета.
- Спеціалісти рекомендують для дітей молодшого шкільного віку проводити час онлайн до 2 годин на день, використовуючи програми батьківського контролю та/або під наглядом батьків.
- Батькам важливо на початку налаштувати часові обмеження у всіх соцмережах та іграх, якими користується дитина, бо їхні алгоритми створені так, аби користувач проводив більше часу в мережі та споживав більше реклами. Експерти нагадують, що реєстрація в більшості соцмереж дозволена для дітей від 13 років.
Читайте також: “Використання мобільних телефонів у школах Європи і Японії: дослідження Служби освітнього омбудсмена”.
Фото: #stop_sexтинг
Обговорення