Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

5 Грудня 2023

Результати PISA-2022 дають змогу проаналізувати проблеми й досягнення у сфері освіти та вибудовувати необхідні політики – директорка УЦОЯО

Завдяки обʼєднаній, злагодженій роботі закладів освіти, департаментів, УЦОЯО та регіональних центрів Україні вдалося провести освітнє аналітичне дослідження PISA-2022. Як результат, наша держава отримала надійні дані про стан освіти після карантину й майже року великої війни.

Про це повідомила Тетяна Вакуленко, національна координаторка PISA та директорка Українського центру оцінювання якості освіти, під час презентації Національного звіту за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.

За її словами, повномасштабне вторгнення росії на територію України поставило перед командою PISA питання: чи потрібно взагалі проводити освітнє аналітичне дослідження в державі, яка знаходиться у стані війни? Адже в Україні є регіони, де не лише дослідження, а й узагалі освітній процес залишався під питанням.

“Коли ми говоримо про НМТ, то ми говоримо про вступ. Тут є мотивований абітурієнт, який розуміє, що відбувається, і йде до центру. А коли ми говоримо про PISA, то ситуація зовсім інша. Це дослідження. Чому я, як мама, маю довірити свою дитину цим людям, чому вчитель має прийти й проводити дослідження?” – каже Тетяна.

Однак, за її словами, коли національні організатори прийшли до закладів освіти в липні, аби зʼясувати ситуацію, “то зрозуміли, що вони всі з нами на звʼязку й усі, хто можуть проводити дослідження, готові це робити”, – наголосила директорка УЦОЯО.

Вибірку шкіл для проведення PISA-2022 сформували ще до початку повномасштабного вторгнення, однак, до дослідження долучилася лише частина з них – 164 школи та понад 3 500 учнів і учениць (деякі заклади освіти опинилися на тимчасово окупованих територіях або в зоні бойових дій, деякі були пошкоджені або зруйновані).

Тепер, як зазначила Тетяна Вакуленко, завдяки дослідженню PISA-2022, Україна має надійне джерело інформації про те, якою є освіта в державі після довготривалого карантину й майже року великої війни.

“Ми можемо дивитися на свої дані й на міжнародному, й на вітчизняному тлі. Ми можемо аналізувати їх і вибудовувати політики.

Ми не тільки провели дослідження, а й надихнули команду EdCamp і ДСЯО на те, щоб почати інше дослідження також від OECD це дослідження соціально-емоційних навичок.

Ми маємо політичну волю до використання результатів. Думаю, ні в кого немає сумнівів, шо результати будуть використані, бо ми про це почули від найвищих посадовців”, – розповіла вона.

Тетяна Вакуленко також повідомила, що в 2024 році в Україні оприлюднять звіт PISA у галузі креативного мислення. Крім того, уже наступного року в Україні стартує пілотний етап PISA-2025, який так само відбудеться в окремих закладах освіти.

“Що там буде? Цікава галузь – навчання в цифровому світі. Також ми працюємо над участю українських учнів у компоненті з англійської мови”, – повідомила Тетяна Вакуленко.

Читайте також: “У вас не такі обставини, як у інших країн. Ви можете сказати учням, вчителям, батькам, що їм слід пишатися” – менеджер PISA в ОЕСР”.

Титульне фото – скриншот із презентації PISA-2022


Обговорення