21 травня освітній центр “Я і моя школа” зібрав викладачів-філологів на перше літературне коло – захід, присвячений мотивації до читання. Своїми лайфхаками та порадами ділилися викладачі-практики.
Про це “Новій українській школі” повідомили організатори заходу.
Зокрема, обговорювали питання про те, як перетворити літній список літератури на захопливу пригоду – а читання на процес, від якого отримують задоволення учнів, батьки й учителі.
Завантажити збірник основних тез зустрічі можна за посиланням.
Зокрема, учасники виділили такі ідеї:
- Вивчення літератури може допомогти учневі розібратися з великим спектром питань, типових для дорослішання дитини. Якщо спеціально не обмежувати предмет розважальною метою, підліткам відгукнуться теми самопізнання, пошук свого місця в родині, стосунки батьків та дітей тощо.
- Мистецтво сторітелінгу дозволяє впоратися із труднощами, які виникають на життєвому шляху, осмислити й прожити емоції, що не дозволяють рухатися вперед. Цьому підліткам найлегше навчитися, читаючи твори про своїх однолітків.
- Продуктивною стратегією є перетворення уроків на квести й тренінги із цілепокладання. Маршрутні карти читання дозволяють візуалізувати обсяг матеріалу, підтримувати зворотний зв’язок із учнем та мотивувати його.
- Іще один плідний підхід – об’єднувати всю родину цікавими проєктами, які не забиратимуть багато часу, але дозволять інакше подивитися на звичні речі. Наприклад, можна разом відповісти на питання, як на домашню книжкову поличку потрапила певна стара книжка, щоб діти могли розповісти цю історію однокласникам.
- Класику можна і варто переосмислювати: перетворити патетичного Кобзаря на дружнього Ше, показати дітям, чому, наприклад, саме Тарас Шевченко актуальний і сьогодні. На допомогу прийдуть виставки, подкасти, меми, комікси і все, чим надихнуться учні.
- Варто інтегрувати літературу в життя. Наприклад, спитати, чи учні читали статтю із журналу “Форбз” про успіх мультфільму “Мавка”? Прочитати текст разом із ними, розібрати, як літературні образи поєдналися з маркетинговими стратегіями і як на літературі можна заробляти.
Організатори планують готувати подібні заходи і в новому навчальному році.
Серед спікерів проєкту:
- Катерина Молодик – переможниця конкурсу “Учитель року”, співавторка літкасту “Баламути”;
- Людмила Таболіна – директорка STEM-школи Inventor School;
- Юлія Гарюнова – освітня експертка ГО “Простір знань” від ООН;
- Лідія Поворознюк – учителька української мови та літератури в Новопечерській школі;
- Олександр Черкас – педагог, шевченкознавець, співавтор літкасту “Баламути”.
Крім освітньої, захід мав благодійну мету – під час нього учителі зібрали гроші на взуття для захисників й книжки для бібліотеки Ізюмського ліцею № 11.
Читайте також: “До уваги батьків: для майбутніх п’ятикласників відкрито перший набір у сatch-up classes з української мови й математики на літо 2023 року”.
Фото: надали організатори заходу
Обговорення