Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

13 Листопада 2023

“Щоб навчатися в укриттях, потрібне зонування” – Олена Фіданян

Більшість укриттів у закладах освіти не призначені для навчання. Зокрема, там немає поділу на окремі кабінети. Для розвʼязання цього питання директорка Департаменту освіти і науки Києва Олена Фіданян на своїй сторінці в Facebook поділилася ідеями, як самостійно створити зонування у сховищах і зробити так, аби учні не заважали одне одному.

Зокрема, для зонування класів Олена Фіданян пропонує школам спробувати варіант “пересувних ширм”. “Їх легко виготовити на уроках трудового навчання з доступних матеріалів. Для цього знадобляться:

  • дерево для основи;
  • тканина;
  • гвіздки.

Тканину потім можна буде розмальовувати й таким чином проводити уроки образотворчого мистецтва або інтегровані уроки”, – зазначила вона.

Щоправда, за словами посадовиці, пересувна ширма не вирішить питання шумоізоляції. Для цього в закладах освіти можна використовувати апаратуру для проведення екскурсій (як у музеях, коли екскурсовод спілкується з екскурсантами через навушники). Однак, такі спеціальні системи можуть бути доволі дорогими, тому слід обдумати альтернативні варіанти, зазначає Олена Фіданян.

Крім того, учителі, на її думку, можуть створити аудіотеку програмної художньої літератури та організовувати в укриттях години аудіокниг. “Для цього потрібні бібліотечні куточки. Wi-Fi в укриттях маємо”, – наголосила посадовиця.

“Нова українська школа” нагадує, що педагоги можуть використовувати для цього аудіоуроки з української мови, літератури та історії від проєкту “Вчися вухами”. Знайти їх можна за посиланням.

Школи також можуть перемістити в укриття одну з інтерактивних дошок і створити список програмових фільмів (художніх чи документальних) для перегляду. У такий спосіб, за словами Олени Фіданян, можна буде змінювати види діяльності в закритих приміщеннях.

А для покращення взаємодії та уникнення відволікання школярів, вона рекомендує учителям об’єднувати класи на паралелі для проведення одного уроку. Тоді інші педагоги виконуватимуть ролі асистентів.

“Ідей та рішень може бути безліч. Головне – ДІЯТИ! І тоді кожен знайде СВОЄ рішення”, – резюмувала Олена Фіданян.

Раніше ми розповідали, що, згідно з результатами опитування, 48% українських дітей бояться гучних звуків, а 6% школярів і школярок зовсім не відвідують школу.

Титульне фото: Катинський В’ячеслав, “УНІАН”


Обговорення