Всі теми

17 Липня 2018

Уважність і довіра серед вчителів, директорів, батьків та учнів – дослідження

У межах навчання на програмі з освітнього менеджменту та лідерства в університеті м. Сент-Клауд, Міннесота (США) Юлія Василів, співзасновниця Центру інноваційної освіти “Про.Світ”, провела дослідження довіри та уважності в українських школах між вчителем та колегами, батьками, директором. В опитуванні взяли участь 1565 вчителів.

Про це повідомляє Оsvita.ua.

У стосункам між вчителем та колегами:

  • 61% вчителів погоджуються, що в колективі враховується думка кожного перед ухваленням рішення. Проте зазначають, що часто між колегами є недовіра, заздрість та закритість, що підсилює ізольованість у роботі та стримує вчителів від обміну практиками у класі.
  • 84% вчителів погодилися, що саме обговорення із колегами допомагають їм впроваджувати зміни.

Між учителем та директором:

  • 54% погоджуються, що директор готовий визнати свої помилки перед учителями. Проте зазначають, що директору потрібно змінювати підхід до управління та використовувати більш демократичний підхід, залучаючи вчителів до ухвалення рішень, довіряючи вчителям та підтримуючи.
  • 68% вчителів погодилися, що можуть розраховувати на підтримку директора, проте у відповідях на розширені запитання зазначають, що директори часто непрозоро розподіляють ресурси між вчителями, більше контролюють, аніж делегують.
  • 57% стверджують, що довіряють своєму директорові, натомість 43% зазначають, що ця довіра незначна чи часткова.

Між учителем та учнями:

  • 64% учасників дослідження не погодилися із тезою, що на учнів можна покластися у виконанні їхніх шкільних і навчальних обов’язків.
  • 68% учителів вважають, що учні їх поважають.

Між учителем та батьками:

  • 59% вважають, що можуть покластися на підтримку батьків.
  • У відкритих запитаннях учасники зазначають, що батьки – найскладніший партнер у школі, оскільки часто перекладають на вчителів виховання дітей і не долучаються до роботи школи.

Текст із висновками дослідниці можна прочитати за цим посиланням.

Нагадаємо, що результативність учнів залежить від зарплатні вчителів – дослідження PISA.

Раніше PISA дослідили, що головним чинником успішності учнів є кваліфікація вчителів.

А також те, що більші витрати на освіту не гарантують вищої якості навчання.

Фото: автор – PublicDomainPictures, Pixabay


Обговорення