20 Червня 2019

Які очікування батьків та вчителів одне від одного – опитування

Громадська організація “Смарт Освіта” провела онлайн-опитування серед батьків та вчителів про розуміння співпраці в школі як основи педагогіки партнерства.

У ньому взяли участь 303 респонденти – 137 педагогів та 166 батьків, чиї діти навчаються в школі. Дослідження не репрезентативне, а має розвідувальний характер.

Майже для всіх вчителів (90%) та батьків (80%) важливо брати активну участь у житті школи.

Вчителі очікують від батьків готовності приділяти час позашкільним заходам (31%), прищеплення дітям морально-етичних цінностей (24%). Майже чверть вчителів бачать потребу в тому, щоб батьки завжди ставали на їхній бік в питаннях виховання дитини. Також педагоги очікують, що батьки не втручатимуться в їхню роботу (12%).

При цьому, вчителі думають, що батьки очікують від них уважності до дітей і застосування індивідуального підходу до кожного (майже половина), вміння дати учням знання в обсязі шкільної програми (38%), бути морально-етичним прикладом (7%), прищеплювати дитині любов до навчання (8%) та формувати дитину як особистість (2%).

Батьківські очікування до вчителів збігаються з відповідями вчителів: уважність до дітей і застосування індивідуального підходу до кожного (44%), вміння дати учням знання в обсязі шкільної програми (36%), що вчитель буде морально-етичним прикладом (11%), що головне – прищеплення дитині любові до навчання (8%). Лише 1% батьків зазначили, що очікують від учителя формування дитини як особистості.

95% вчителів зазначили, що для них психологічний комфорт дитини важливіший за результати навчання. Для батьків також важливіший психологічний комфорт дитини – 92%.

Ані вчителі, ані батьки не згодні, що педагог може кричати на учня, якщо той не готовий до уроку або погано поводиться.

Також учасники опитування не погоджуються із твердженням “якщо батьки не бажають здавати гроші на певні потреби класу чи школи, то активна більшість має заплатити за цю меншість”.

Дві групи респондентів згодні, що батьки мають домовитися з дітьми про певні правила та межі. Це може говорити про готовність до конструктивного діалогу та залучення дітей і батьків до роботи над правилами, в межах яких відбуватиметься навчальний процес.

Повністю дослідження читайте нижче

NEW SMART OSVITA 6

Завантажити файл можна за цим посиланням

Читайте також наші матеріали “5 ідей, як зробити батьківські збори цікавими” та “Коли хочеться йти на батьківські збори: ідеї для шкіл”.

“Нова українська школа”

Фото: автор – Weniworks, Depositphotos


Обговорення