2 624
0
29 березня на брифінгу керівниця робочої групи МОН України з опрацювання концептуальних засад шкільної історичної освіти, докторка історичних наук Людмила Гриневич розповіла про зміни, які чекають на шкільну програму з історії України.
Про це повідомляють “Українські національні новини”.
“Шкільна освіта повинна ґрунтуватися на підставі серйозного академічного наукового знання. Ми одразу наголосили, що не допустимо інструменталізації і політизації історії та орієнтуємося на виховання критичного мислення дітей, формування свідомого громадянина, що має чітке розуміння цінності власної держави, права людини, розбудови саме демократичної держави”, – розповіла Людмила Гриневич.
Працюючи над програмою, робоча група дійшла висновку, що повинно бути проведене “концептуальне переформатування трактувань” цілих історичних періодів, тож зміна шкільної програми відбулася у всіх періодах історії України.
“Наприклад, до сьогоднішнього часу трактування СРСР у наших підручниках та навіть академічних працях обмежувалося апеляцією до комуністичного дискурсу. У той час як в світі СРСР давно трактується як держава імперського типу. Також ми створили окремий великий розділ, присвячений саме сучасній українсько-російській війні. Наші діти повинні чітко розуміти характер цієї війни, що відбувається. Важлива складова – це і проблематика геноциду, що йде атака на українську ідентичність та здійснюється свідоме нищення носіїв ідентичності”, – пояснила Людмила Гриневич.
Також розробники нової програми напрацювали методологічні підходи, які дозволяють зрозуміти, що росія використовує їжу як зброю, у контексті нищення українських ринків, економіки і навіть у контексті використання так званої “гуманітарної допомоги” з метою легітимації влади окупанта.
Читайте також: “Як представлена Україна на сторінках європейських підручників з історії – дослідження”.
Фото: Київський обласний ліцей
Обговорення