21 Грудня 2018

ОТГ запрошують на програму розвитку шкільної освіти

Центр інноваційної освіти Про.Світ запрошує об’єднані територіальні громади на програму Школа 3.0.

Для участі необхідно заповнити онлайн-анкету до 15 січня 2019 року.

Програма розрахована не на окремі школи, а на об’єднані територіальні громади загалом. У програмі від однієї ОТГ спільно беруть участь:

  • директор та команда вчителів опорної школи або школи, в якій навчаються більше 300 учнів;
  • директор та команда вчителів ще однієї школи у цій ОТГ незалежно від статусу школи та кількості учнів;
  • представник органу управління освітою цієї ОТГ незалежно від статусу та назви органу.

Директори працюватимуть у своїх школах з командою активних вчителів, які мають складати не менше 10% колективу школи.

“Мета п’ятимісячної програми – розвиток освіти у громаді через ефективну, прозору та довірливу взаємодію між органом управління освітою ОТГ та школами, а також всередині шкіл між усіма учасниками освітнього процесу”, – пояснюють організатори.

Участь передбачає:

  • менторський супровід;
  • допомогу в розробці та реалізації стратегії розвитку освіти;
  • формування дієвого освітнього сектору в ОТГ та налагодження ефективної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу в ОТГ.

Для участі у відборі від однієї ОТГ мають подати спільну заявку три сторони:

  1. директор опорної школи або великої школи у межах ОТГ;
  2. директор ще однієї школи незалежно від статусу та масштабу;
  3. представник місцевого органу управління освітою.

Необхідно, щоб кожна сторона заповнила анкету, в якій вказала дві інші сторони. З тими, які пройдуть відбір, проведуть skype-співбесіди. Пізніше організатори завітають до громади для знайомства з командами шкіл та керівником відділу освіти.

Що має дати участь у програмі

Директорам:

  • навички з фасилітації роботи з командою, її мотивації;
  • методики збору та аналізу потреб вчителів, батьків, учнів;
  • інструменти для створення у школі та довкола неї атмосфери довіри та безпеки;
  • інструменти для досягнення школою фінансової автономії;
  • інструмент зворотного зв’язку для вчителів від колег та учнів як метод вдосконалення навчального процесу;
  • обмін досвідом між школами;
  • знання та навички для впровадження управлінської автономії.

Вчителям:

  • знання та практичні навички з формування та реалізації проектів;
  • вміння працювати спільно в командах, перенесення цієї практики на роботу в класі;
  • знання щодо можливостей педагогічної автономії;
  • нові формати викладання.

Батькам учнів:

  • залучення до формування стратегії школи;
  • врахування та втілення їхніх потреб щодо школи;
  • довірливі відносин між батьками та школою, які сфокусовані на успішності учнів.

Учням:

  • залучення до формування стратегії школи;
  • врахування їх бачення та потреб щодо навчання;
  • стосунки “рівний рівному” з вчителями;
  • уроки, які формуються на базі зворотного зв’язку від учнів вчителям та допомагають напрацювати ключові компетенції.

Керівникам органів управління освітою:

  • інструменти для розробки та реалізації короткотермінової стратегії розвитку освіти;
  • системність у роботі над потребами шкіл.

Громаді:

  • оптимізацію витрат;
  • формування освітньої стратегії ОТГ на базі потреб громади.

Якщо у вас виникнуть запитання стосовно програми, пишіть на [email protected].

Програма впроваджується за підтримки Інституту Лідерства та Управління Українського Католицького Університету та Фундації Чарльза Стюарта Мотта.

Фото: Pixabay


Обговорення